Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Klart fall av utvisning?

Klart fall av utvisning?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,733247,00.html

Är inte detta ett helt klar fall där hela familjen skall utvisas omgående? Ja iof flickan får väl stanna om hon vill det men resten av dem är ej välkommna.
Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Utvisning och utvisning.....

Jag tycker att det här fallet visar och bevisar ett flertal av mina tidigare inlägg.

Vissa kulturer är inte införlivbara i vårt svenska klimat. Människor från vissa kulturer är så hjärntvättade av sina egna "föråldrade" värderingar att dom inte är lämpliga att bo och leva i Sverige.

Sverige har INTE en fungerande migrationspolitik, och så länge vi inte agerar och säger ifrån så kommer dessa händelser att fortsätta skapa löpsedlar i vårt land.

Sverige MÅSTE nu agera och börja driva en mycket hårdare invandringspolitik, innan vårt samhälle rasar samman totalt!!!

Mina tankar går nu till den mördade killen, vars enda "fel" i detta var att han valde att följa sina känslor och älska en annan människa.......

Frukansvärt, frustrerande och väldigt väldigt tragiskt.....

// M
absolut fruktansvärt
hela familjen är nu rädd för hämnd,
då skapas bara en ond cirkel.. ):

kärlek är:
liv
frihet
vänskap
förståelse
kravlöshet
Minion finns bara ett stort problem där. Våra politiker är för fega för att säga att det faktiskt är ett invandrar problem. De är rädda att kallas rasist.

För då är vi tillbaka på det som tagits upp tidigare med att vi måste föra in lagar som säger att alla invandrare som kommer hit och begår någon form av brott(räknar nog inte in fortkörning där och gå mot röd gubbe) inom en period av kanske 5 år skall bli utvisade. Vilket jag inte ser som något fel. de borde med uppskatta det för de som kommer hit och är skötsamma kommer inte lida av lagen. Sedan kommer väl organisationer och klagar på att familjer splittras och sånt för att nån ur familjen blir utvisad. Otur då skulle familjen sett till att den personen skötte sig. och skulle personen vara under 18 eller om det är 15 så ska automatiskt även en förälder bli utvisad om det inte finns släkt i hemlandet som kan ta hand om den som blir utvisad.

Läser detta inlägg nu och ser att flera säkert kommer tycka det är kontroversiellt men det är bara en lösning på problemet.
Annons
från:
http://www.dagen.se/nyheter/artikel.asp?ID=99579#

Sverige är det land som flest gånger blivit dömd i FN:s tortyrkommitté. Endast en av tio som söker asyl i Sverige blir i dag beviljad permanent uppehållstillstånd. Frågan som Pen-klubben vill belysa är om asylrätten därigenom förlorat sitt värde. Vid gårdagens ”asyltribunal” i Stockholm hade organisationen samlat jurister, statsvetare, folkrättsexperter och psykologisk expertis.
En åsikt som var gemensam för många av deltagarna: att beslutsfattarna saknar kunskap om situationen i flyktingarnas hemländer. Men där fanns också kritik mot migrationsmyndigheternas praxis, exempelvis i fallet Iran och homosexuella:
– De menar att man kan hålla tyst med att man är bög och därmed inte utsättas för någon fara, trots att ett avslöjande är förenat med avrättning i vissa länder, säger Stig-Åke Pettersson, RFSL.

LISA ERIKSSON
ut med hela packet.inge pardon.jävla hedersmördare och terrorister.ogräs måste ryckas upp med rötter det innebär att alla skall utvisas
Hejsan!

Denna lilla rad hittade jag på sverigesemokraternas hemida..var och en kan ju tyda den som dom vill...!

"Det bästa både för svenskarna och för de invandrare som inte kunna anpassa sig till samhället är om många invandrare återvänder till sina hemländer. "
Hej igen..

F-låt..

http://www.sverigedemokraterna.se/

skulle det ju vara..

Jag vet i alla fall vad dom tycker och jag vill inte tycka som dom!

Håller helt med SD i denna och alla andra frågor med,är stolt medlem,och vi SKALL in i riksdan nästa år.medlemsantalet bara ökar för varje vecka,mer elände och skit som tillåts i Sverige ju mer medlemmar vi får.
tycker att om man kommer till ett land, och begår ett sådant grovt brott som mord, bör man utvisas!
men..
vad jag ville säga med notisen från artikeln är att helt tydligt, tar vi inte in så många, som många tror.
samtidigt, låt säga att vi skulle ta in alla som FN vill,
var ska vi få pengar ifrån, när det redan finns svenskar som faktiskt svälter?
ja! precis!
otroligt men sant, idag finns det svenskar som svälter!
något folk tydligen inte vill se.
som inte har råd med tandvård och drar hällre ut tänderna än att laga dom.
som förr i tiden.
som lever endast på potatis, eftersom det är billigare.
som förr i tiden.
det rika land vi en gång var,
är borta.
det är därför dom nu nekar folk sjukskrivning alltmer.
du får helt enkelt vara sjuk och leva på knäckebröd och vatten.
folk nekas a-kassa i större grad.
det finns inga pengar.
visst ska vi ta in folk!! och då menar jag folk som verkligen behöver vår hjälp.. men hur MÅNGA??
vi kommer snart se tiggare på våra gator.
liknelse:
om en restaurang är nära konkurs, då brukar man inte ta in nytt folk eftersom man inte kan ge dom lön.
det sverige gör är att sänka lönen för dom som redan jobbar eller tar bort den helt och ger lön till nytt folk, som inte jobbar.
eh, hallå?! den ekvationen går inte ihop.

förlåt för upprördheten.
lämnar denna tråd.
Sverige är fullt av långtidsarbetslösa som ändå klarar av att leva med den låga ekonomi som dom får ifrån t.ex. soc.

Bor man på gatan så finns det oftast anledningar till att dessa personer även gör det.
Oftast så rör det sig om personer som väljer att dricka upp eller på annat sätt spendera bort de bidrag som de tilldelas.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem