Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Klart fall av utvisning?

Klart fall av utvisning?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,733247,00.html

Är inte detta ett helt klar fall där hela familjen skall utvisas omgående? Ja iof flickan får väl stanna om hon vill det men resten av dem är ej välkommna.
Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: «1 2 3 4 5

Wicked/Christer:

Tack för att ni orkade illusterara en handfull exempel inför de med mer begränsad fantasi.




Ni ser, på relativt kort tid har ni massa olika slackermöjligheter, endast fantasin sätter gränser. Vad bubben tycker om min människosyn intresserar mig inte, jag vet hur det ser ut runt stureplan. För många människor under 30 är ganska lata och bara intresserade av att festa runt, pengar finns alltid, överallt runt omkring, det är bara att sträcka ut näven ..

Alltså bjuder vi in tusentals välutbildade tjejer från världens alla hörn .. Ahhh .. /me 4 statsminister!!
Min morsas kompis har en son som lever på pokerspel. Han drar in drygt 10 000 i månaden. Ändå så får han ut full A-kassa på 4800 utöver vinsterna.
Då det man tjänar på pokerspel räknas som en skattebefriad vinst så behöver man heller inte deklarera någon inkomst.

Finns ju stora extremfall, personer som drar in 20-tusentals kronor och ändå kan ta ut A-kassa/Soc-bidrag.

Känns ju lite surt att det fungerar så.. :/
Man kanske skulle satsa på poker :P
Annons
Det pågår hemska etniska rensningar, det finns förföljelse, mord och tortyr i andra länder.
När jag läser vissa inlägg blir jag rädd. Herregud är detta min medmänniskors åsikter?
Självklart finns det massor med invandrare som inte har här att göra, som har fått uppehållstillstånd på fel grund.
Men skall våra dåliga system medföra att de som verkligen behöver vårt skydd och söker asyl inte skall få det för idiotiska politiker, trångsynta hatiska svenskar och utlänningar som enbart kommit för att parasitera???

Vi skall kämpa för att bojkotta länder (genom handelsstopp tex) som kränker/torterar/förföljer sina medborgare.
Så att människor som flytt kan flytta tillbaka till sina hemländer.

Skapa bättre system är väl mer kreativt än att hänge sig åt rasism?
Var är vi på väg???


Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem