Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Klart fall av utvisning?

Klart fall av utvisning?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,733247,00.html

Är inte detta ett helt klar fall där hela familjen skall utvisas omgående? Ja iof flickan får väl stanna om hon vill det men resten av dem är ej välkommna.
Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Nöjer sig med att gå hemma?
Finns det ingen anledning till att folk går hemma, med de ockererbjudande dom arbetslösa får stå ut med? Knappast!

Och sjukskrivna? Folk som har slitit skallen av sig och nästan ligger på dödsbädden anklagas som slöa i det svenska samhellet..
Hahahaha, det har inget med slöhet att göra.

Det har med våra politiker att göra... Tjockisen Göran Person skiter i sitt folk, bara han får sin dagliga räkmacka med extra mycket majonäs så är han nöjd.
Hedersmord!? Ja det är för jävligt att man inte ska kunna älska vem man vill utan att ha en fara för sitt liv! Men om man säger som Mokos så fint uttrycker sig att "skicka hem" alla invandrare så kan jag inte låta bli att undra om Mokos inte anser att vi "svenskar" är bättre? Det enda vi har lyckats åstadkomma här i Sverige är en snabbare utveckling av våra värderingar! Hedersmord var inte allt för ovanligt om man ser till historien i "vårt" Sverige, fast benämningen hedersmord användes inte då.
Jag tycker absolut inte att det är ok med hedersmord men tycker ändå inte att man bara kan rycka upp de som är här o har skapat ett liv som de ej skulle kunna få i sitt hemland. Det finns oftast en fara för deras liv när de kommer. Tror du Mokos att de kommer hit för att begå brott o leva fan här? Visst finns några sådana oxå men övervägande som kommer hit flyr för att de ex inte har rätt att tycka o tänka som de vill, att de pga sina åsikter och värderingar blir dödshotade. Det anser jag som har rätt till mina åsikter o värderingar är helt sjukt! Visst kan jag tycka att de som kommer hit för att begå brott o sådana grejer lika gärna kan åka hem igen men man kan inte dra alla över en o samma kam!!!
Tack för mig!
Jossan

Ja, "tack för dig" och hoppas det var allt från din sida. Hedersmord (vad nu "heder" har med saken att göra), har aldrig förekommit bland svenskar, inte heller har vi som du påstår "utvecklat våra värderingar" i någon positiv bemärkelse, snarare tvärtom. Hur kan man vara så dum att man anser att vi har bättre värderingar idag när man ser hur dekadensen och folks dåliga attityder breder ut sig mer och mer dag för dag? Förr var det t ex kutym att resa sig på bussen och lämna sin plats åt en äldre, man var inte uppkäftig mot sina föräldrar eller kallade tjejer för "hora" och "fitta" i lika stor grad. Var tvungen att exemplifiera så jag slipper höra "Vadå dekadens? Vadå? vadå?"
Slutligen vad gäller folk från andra länder så är det ju fullständigt självklart att vi inte kan tvinga på dem våra värderingar eller förändra situationen i deras hemländer. Det är upp till dem själva likväl som det är vårt eget ansvar att förvalta våra förfäders arv till detta land och inte köra det i botten vilket vi håller på att göra.
Annons
Eftersom den svenska befolkningen inte behagar utbilda sig ordentligt så får vi helt enkelt bjuda in människor med studie och arbetsmoral ..
Sverige är enligt undersökningar ett av de studentvänligaste länderna i världen, men ändå glider folk i hela riket omkring och beklagar sig istället för att utbilda sig och ta ansvar för sitt eget liv.

Skippa ALLA bidrag, endast soc ska finnas och man ska fan få ut det i matkuponger så man får SKÄMMAS. Idag glider arbetslösa omkring och dricker champagne på krogen för att de inte orkar jobba eller plugga.
Los Lovos:

Nu har du visat din fina männsiskosyn igen!!!

4:de gången...

Jag räknar numera!!!

flyger in

los lovos

inte många arbetslösa som har råd med champange på krogen.
några få glidare möjligen, som oftast utnyttjar andra nära och kära i sin närmaste omkrets, drägg finns det överallt.

men dom flesta arbetslösa är helt enkelt bannade av arbetsförmedlingen att söka MINST 10 jobb/månad annars mister dom sin ersättning helt.
samt, tar dom inte jobb som dom sökt, kan dom mista ersättning.
det är definitivt ingen arbetslös som hinner glida, utan dom flesta kämpar tappert.
det är hårdare och tuffare regler numer.
kanske var det lättare förut, men inte nu.

flyger ut

(detta hade inget med tråden utvisning; sorry)
Bubben/m0zQit0z:

Det finns fler sätt att få in stålar till champagne än jobb/plugg/bidrag ..

Jaaaa vi rånar en värdetransport... det får man ju inget straff på i vilket fall som helst... det är bara att håva in pengarna.
Eller vad menade du med att det finns andra sätt Los Lovos?

regards
:Mokos: *ironisk*


Det finns lagliga sätt att få in pengar utan arbete, man kan t.ex handla med aktier och i fonder, man kan vara en skicklig pokerspelare, man kanske har välbärgade föräldrar eller en partner som ger tillskott. Inte ska det behövas ta till rån för att finansiera lite skumpa? En person som inte röker har t.ex genast pengar över till 2-3 flaskor Dom Pérignon i månaden gentemot en rökare som ser sina pengar gå upp i rök istället. Det är ju en prioriteringsfråga helt enkelt.
Eller så kan man åka till Tyskland 2 ggr i veckan och fylla upp en "buss" med öl och vin och sälja. Vet en som gör det och på varje resa tjänar han ca 17000 kr netto. Man kan ju undra hur många som han det finns i sverige.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem