Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Apatiska barn vanvårdas.

Apatiska barn vanvårdas.

På nyheterna kan man höra att de apatiska flyktingbarnen i vissa fall kan ha vanvårdats. Tydligen handlar det bland annat om förgiftning. Vad ska man säga om det?
Antal svar på detta inlägg: 49
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Utvisa föräldrarna och låt barnen stanna!
Vanvårdats av vem? Skyller man på psykiatrin eller på föräldrarna den här gången?
Undrar om verkligen apatiska barn bryr sig... Och om dom gör det, betyder inte det att dom faktiskt inte är apatiska?
Annons
apati:

http://www2.lakartidningen.se/engine.php?articleId=879

barnen KAN alltså bli friska.
läs detta!
När uppstår egentligen detta tillstånd av "apati"? Hade de blivit "apatiska" om de inte ryckts upp ur sin miljö och förts bort till en okänd plats på andra sidan jordklotet? Om det ens är ett äkta syndrom, något jag personligen starkt vill ifrågasätta.
Dessa invandrarbarnen som är apatiska och får stanna och ha all hjälp dom kan få...får mig och tänka på barnen som miste föräldrar i tsunamin katastrofen. Kanske vi borde lägga energi på dessa svanska barn som är i stort behov av hjälp. Vissa av dessa barn har ju inte ens familjeplacerats efter katastrofen och nästa månad har det gått ett år. Ta hand om våra egna innan vi tar på oss mer.
Trams.

Invandring har förekommit länge i Sverige, från de mest krigshärjade zoner. Det här med apatiska barn är tydligen en ny företeelse, det verkar ju jääätte troligt ..

Än så länge är jag fortfarande övertygad om att de flesta s.k. "apatiska barn" är en del av många olika trick som folk försöker med för att få stanna i Sverige.
Hej!

I dag i aftonbladet var det många som att säga sitt:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,735014,00.html
Bubben japp. läste den om jobb intervjun mellan en svensk svensk och hans invandrar kompis. han skrev att de diskriminera bara för det anstälde svensk svensken istället för invandraren, fast invandraren hade bättre betyg. Där är det verkligen något som fattas nämlig hur han är som person och eftersom han direkt sa att det var diskriminering skulle jag misstänka att det är honom det är fel på då kanske personkemin inte stämde.

Alla som tror att betyg är allting på en anställningsintervju glöm det personkemi är viktigare.
Hoppsan !!
Än en gång är jag av samma åsikt som Los Lovos..
då blir det nog snöstorm....


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem