Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Apatiska barn vanvårdas.

Apatiska barn vanvårdas.

På nyheterna kan man höra att de apatiska flyktingbarnen i vissa fall kan ha vanvårdats. Tydligen handlar det bland annat om förgiftning. Vad ska man säga om det?
Antal svar på detta inlägg: 49
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »



bra WICKED att DU tog upp ämnet: Depressiv devitalisering

Bodegård (2003; 2004) har rapporterat om vissa flyktingbarn som tycks skärma av sig från omvärlden så att de blir helt onåbara. De slutar äta och dricka och måste sondmatas för att inte dö. Bodegård har vårdat 23 barn yngre än 13 år som uppvisat denna totala apati
.
symptombilden ”depressiv devitalisering”. Nästa alla kommer från stater i före detta Sovjet där de tillhört minoriteter. Flera mammor har utsatts för långvarigt våld i barnens åsyn.
Barnen har exponerats för fysisk/sexuell misshandel eller dödandet av närstående.
några har levt under hot om kidnappning. Barnen tar på sig familjens hela börda av trauman och kollapsar uppenbarligen av tyngden.

från: karolinska sjukhuset

fler länkar som BEVIS!

http://www.ifrs.se/ifrs/gp.htm

http://www2.lakartidningen.se/engine
.php?articleId=763

inte alls förvirrande eller missvisande.
Snälla gumman, jag vet vad det betyder, det är det symtom vi pratat om hela tiden när vi pratar om apatiska flyktingbarn. Det är du som har dragit in apatiska barnhemsbarn i debatten och krönikor av Lisa Marklund som inte berör samma patientkategori.
Man har konstaterat vanvård på sina håll....Allvarligt!!!! Tror i de fallen att föräldrarna mår sämst av att åka tillbaka. Barn har en förmåga att anpassa sej överallt, sämst när vuxna lägger sej i vad dom ska ha för värderingar. Det måste vara tillåtet att ifrågasätta invandringen, hur vi klarar av dessa mängder av människor som kommer. Annars är det inte demokrati.....tiga acceptera tyst....låta problemen accelera tills det inte går att få stopp. Lär av Frankrike USA England. Dom problem vi har är ännu inte där, men var så säkra de kommer om vi inte kontrollerar utvecklingen.
Annons
.. och jag pratar om ämnet apatiska barn.
alla har något gemensamt.
alla länkar jag gett, bevisar samma sak.
TRAUMA!
m0zQit0z

Trauma är att läsa dina inlägg
Men lilla gumman, ingen har någonsin påstått något annat än att dessa barn är traumatiserade. Man får ändå skilja på olika diagnoser.
Wicked

Jo jag påstår annat! Bluff!
wicked, verkligen en tråkig debatt med en person som vägrar inse vad trauma kan göra men en människa efter mycket svåra upplevelser,
som krig, fattigdom, misshandel av olika slag, hot, våld m.m, oavsett land.
fosterbarn upplever SAMMA smärta som flyktingbarn,
dessa upplever SAMMA smärta som barn MED eller utan föräldrar oavsett land.

barn är barn, oskyldiga vackra varelser som bör skyddas!
ger all min kärlek till alla små själar som lider!

upprepar: ALLA länkar jag gett bevisar TRAUMA.

adios!

http://www.elite.net/%7Erunner/jennifers/no.htm
Oavsett om barnen verkligen är sjuka eller inte, så anser inte jag att psykisk sjukdom ska vara skäl att få stanna i Sverige, precis så som det anses idag. Dessa familjer avvisas i dagsläget, vilket jag personligen anser vara det rätta att göra. Många vuxna belastar också vår sjukvård och psykiatri under asylprocessen, det är ett av de största problem inom psykiatrin idag, vad gäller bristande resurser.

Som parantes kan tilläggas att många av dessa apatiska barn kvicknar till under flygresan till hemlandet. En annan parantes är att i Ryssland idag finns det resebyråer som ger tips på hur man fejkar psyksjuk för att få uppehållstillstånd i Sverige.
Jag har alltid undrat varför det så många gånger är skötsamma, snälla och riktigt underbara invandrare som blir utvisade ur Sverige helt i onödan.

Jag tycker att man skall gå efter brottsregistret när man utvisar personer ur Sverige.
Jag tycker att personer med brottslig bakgrund skall prioriteras överst på den lista över personer som ska utvisas ur landet.

Ifrån min synvinkel så ser jag ingen mer rättvis lösning.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem