Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Apatiska barn vanvårdas.

Apatiska barn vanvårdas.

På nyheterna kan man höra att de apatiska flyktingbarnen i vissa fall kan ha vanvårdats. Tydligen handlar det bland annat om förgiftning. Vad ska man säga om det?
Antal svar på detta inlägg: 49
Sidor: «1 2 3 4 5

Jag tycker alla ska utvisas som inte har skäl nog för asyl, enligt de kritierier vi följer idag. Sen får man vara hur snäll eller psyksjuk som helst. Är man kriminell ska man också utvisas, och då spelar det ingen roll vad för skäl man har i sin asylansökan.
Fajjer

"Snällhet som grund för asyl" Jo, det låter det. Så jävla urbota dumt resonemang. Folk tänker inte längre än näsan räcker. Om man tänker på saker som "snällhet" istället för ekonomiska, kulturella, etniska faktorer etc så behöver man inte yttra sig alls tycker jag.
Visst är det synd om människor med trauman efter krig, tortyr och fattigdom. Vårt dåliga samvete över att vi själva vältrar oss i lyx och överflöd gör att vi plötsligt ska vara världsamvete och öppna våra famnar för flyktingar från världens alla hörn. När dessa flyktingar sedan vänder sig mot oss som t.ex upploppet i Ronna, gruppvåldtäkter och kriminalitet, ja, då är det vi svenskar som klandras. Vi har segregerat, vi har diskriminerat, vi har skapat utförandeskap, vi saknar empati och vi har vanvårdat dessa sjuka barn. Helt otroligt enligt min mening.
Annons
Jag vet inte om de där barnen är apatiska, men en sak är ju säker. Ett barn blir knappast apatiskt hur illa omgivningen än ser ut bara det känner att det kan känna sig trygg och lita på sina föräldrar. Det är ett faktum som man konstaterat i krig efter krig. Man kan ju faktiskt börja undra om vissa flyktingföräldrar inte lastar över lite väl mycket av sina problem på sina barn.

Sedan så tycker jag inte att det är något fel på Göran Pärons observationsförmåga. Möjligen på språkbruket, men hans iakttagelser är väl helt riktiga?
batting

men hallå där kamrat!
nej, du och göran päron har tyvärr missförstått några av formusdeltagarnas inlägg.
man måste få kunna ge konstruktiv kritik utan att det kallas för rasism, att kritisera är INTE rasism, eller hur??


Ha! Jag skulle kunna dra fram några utav mina gamla kritiska inlägg som helt oförklarligt sopades bort. Det är i ljuset av sådana händelser som jag bedömmer Göran Pärons inlägg. Man kan se vilka inlägg som tas bort och sedan dra slutsatser. Det är väl inte så konstigt?
Vänligen håll er till ämnet och inga påhopp tack.
klÄmkäck: Det har inget med snällhet att göra, bara med sunt förnuft.

Har man kommit till ett land som asylsökande, och ej kan sköta sig eller följa sig de regler som råder så tycker jag att man kan åka tillbaka dit man kom ifrån.
Fajjer

Jaså du har ändrat dig?

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem