Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Igen DÅLIGA Föräldrar.

Igen DÅLIGA Föräldrar.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,739380,00.html

Det är inte skolans uppgift att uppfostra barn som jag sagt tidigare det är föräldrarna.. Finnas alldeles för mycket dåliga föräldrar idag. När de här barnen grips ska de behandlas som vuxna eftersom de gör vuxna brott de ska sättas i fängelse och inte omhändertas av socialen eller sättas på ungdomsanstalt.
Antal svar på detta inlägg: 52
Sidor: «1 2 3 4 5 6

wicked

har aldrig gått emot att scenen endast var för män. helt sant!
det jag går emot är att du skrev hur publiken var även den bara för män, detta är helt fel.
publik bestod av både män, kvinnor, barn och slavar.
p-u-b-l-i-k-e-n
och även jag har varit i grekland, 3 gånger! har dessutom grekiska vänner och jag tror mer på vad grekerna själva säger i sina skrifter: OPA!

ibland googlar jag på wikipedia, den fria, som även kan redigeras, som du säkert märkt är inte alla sidor fullständiga.
därför tog jag även länkar från universitet, vílket i vissa fall har större trovärdighet.
wikipedia är bra för enkla sökningar.
universitet/bibliotek för större och en mer korrekt sökning på fakta.

men, som sagt, detta är helt utanför ämnet:
igen dåliga föräldrar.
dåliga föräldrar = okunnighet
dåliga lärare = okunnighet
dåliga människor öht = okunnighet.
och står hårt på - kunskap är makt!
ingen kan någonsin bli helt *färdig utbildad*
utan kommer alltid att vara en:
elev

ämnet känns tradigt nu och lämnar således tråden åt dess öde
Att publiken bestod av män är inte fel. Om du bemödar dig om att läsa mer om antiken kan du fördjupa dig i vilken låg ställning kvinnan hade i samhället.

Homosexualitet mellan män upphöjdes till den ultimata förbindelsen p.g.a den starka övertygelsen att kvinnan var mycket mindre värd. Allra finast var förbindelsen mellan en ung gosse och en äldre man. Incest var vanligt. Flickebarn sattes ut att dö efter födseln. Kvinnor var omyndiga, hade inga medborgeliga rättigheter och ingen rätt att ärva. En kvinna mer eller mindre ägdes av sin man och fick inte ens gå ut på stadens gator på egen hand, hennes plats var i hemmet. Det fanns undantag dock. Inga positiva sådana tyvärr, de kvinnor som var friare i samhället var de prostituerade.

Så din drömbild av den lyckliga familjen som tillsammans gick på teater är inte särskilt överensstämmande med hur det verkligen var m0zQit0z.

Du har rätt, kunskap är makt och man blir aldrig färdiglärd. I det kan vi enas.

Sida:
« 4 5 6


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem