Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

DNA registrering

DNA registrering

Läste att Alf Svensson vill DNA registrera alla invånare i Sverige.

Är det inte lättare att fråga GUD herr svennson, han bör ju ha stenkoll...

Antal svar på detta inlägg: 51
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

SVENSK lag skall gälla för alla, SÅ enkelt är det! Och utvisning för kriminella! Och inget medborgarskap, för de som begått brott, som t.ex. kvinnomisshandel, narkotikabrott, barnmisshandel, mm. vi skall inte vara så naiva, men alla skall få CHANSEN visa OM och att de kan sköta sig! Lära sig språket! jobba, eller studera, OCH DNA-test på alla. (blir dyrt)men fingeravtryck, på alla invånare i S.innan brott begås!
enkelt. de som gömmer flyktingar borde betala deras uppehälle, annars pajar hela migrationspolitiken, . Det är inte "gudstro" godhet att gömma utvisade, barnen far illa! Trött på daltet!
Det finns inte ens bostäder till tonåringar OCH andra, det ÄR NOG NU!
SVENSK lag skall gälla för alla, SÅ enkelt är det! Och utvisning för kriminella! Och inget medborgarskap, för de som begått brott, som t.ex. kvinnomisshandel, narkotikabrott, barnmisshandel, mm. vi skall inte vara så naiva, men alla skall få CHANSEN visa OM och att de kan sköta sig! Lära sig språket! jobba, eller studera, OCH DNA-test på alla. (blir dyrt)men fingeravtryck, på alla invånare i S.innan brott begås!
enkelt. de som gömmer flyktingar borde betala deras uppehälle, annars pajar hela migrationspolitiken, . Det är inte "gudstro" godhet att gömma utvisade, barnen far illa! Trött på daltet!
Det finns inte ens bostäder till tonåringar OCH andra, det ÄR NOG NU!
helt klart om en dna bank på svenskar och invandrare det skulle spara mycket polis arbete
har man rent mjöl i påsen så vad ?
Annons
Nu måste jag också lägga in ett tyckande om denna sak.

Jag är emot storebror ser allt mentaliteten som har börjat grassera i landet i allting. Staten har snart sagt möjlighet att följa varje individ från det dem vaknar på morgon till det dem går och lägger sig på kvällen, är det ett sådant samhälle vi vill ha? en DNA bank kommer också att föra med sig att den personliga integriteten försvinner till syvende och sist.
DNA registrering ja på kriminella på straff som renderar mer än 1 månads fängelse, men inte som ett "allmänt" bot för allting.

Sedan vad gäller de andra som har diskuterats under den här parollen låter jag vara. Kriminaliteten var ändå inte så låg innan "invandrare" tilläts komma till landet.
tack för ordet

Gandalfwhite
*hmmmm* Vad lätt det är att bli missförstådd, då man inte förklarar sig i varje ord och mening.... Jag menar INTE att hälften av alla brott begås av invandrare, men däremot så står en liten del av invandrare för en mycket stor del brott, och sett per capita, så är invandrare klart överrepresenterade i statistiken!
Har man däremot ett system, som värnar om invandrare som "sköter" sig i samhället, då kommer också intergrationen att bli mycket enklare, då samhället har lättare att ta till sig alla "nysvenskar".

Jag försöker INTE att lägga skuld på någon, jag försöker endast komma med förslag som gör det lättare för alla i framtiden!

Sköter man sig inte så får man åka hem! Så fungerar det i större delen av världen, varför skulle det inte fungera här i Sverige?

//Immigrationstänkaren
Till Immigrationstänkaren:

Invandrare är INTE överrepresenterade i brottsstatistiken, sanningen är att socialgrupp 3 är överrepresenterad. Endast inom sexualbrott är invandrare även inom socialgrupp 3 överrepresenterade. Detta kan direkt härledas till vissa kulturer, snarare än etniciteter. Invandrare, samt andra generationsinvandrare från mellanöstern området är kraftigt överrepresenterade i denna statistik. Däremot motsvarande grupp från t.ex. Asien, är synnerligen underrepresenterad i samma kategori. Vi kan dra 2 slutsatser av all denna statistik.

1: Brottsbenägenheten är större i utsatta grupper, i dagligt tal benämnt "underklassen", dvs. - Socialgrupp 3.

2: Det etniska arvet är i all väsentlighet oviktig vad gäller brottsbenägenheten, däremot är det tydligt att män med viss kulturell bakgrund är synnerligen mer benägna till sexualbrott / brott mot kvinnor.

I övrigt håller jag med om att kraven för medborgarskap lämpligen borde vara väsentligt högre, dessutom ser jag ingen anledning att människor födda här, av föräldrar med annat medborgarskap än svenskt, automatiskt ska bli svenska medborgare. Svenskt medborgarskap är rena guldkortet som världen ser ut, rimligen måste vi skärpa kraven, och se till att människor som förtjänar ett sådant "kort" ska få det.

Vi måste se sanningen i vitögat, sanningen är att Sverige är ett relativt attraktivt land att bo i. Vi har alltså en jättechans att fylla detta land med duktiga människor från hela världen. Fyll då inte "platserna" med kriminella element som inte bidrar, utan förstör. Vi KAN inte skicka svenska medborgare dit pepparn växer, tyvärr. Men människor som vill BLI svenska medborgare, och gör bort sig på brottets bana .. dom KAN vi skicka tillbaka dit därifrån dom kom.

Sådana åtgärder skulle gynna alla hederliga människor, oavsett kultur, etnicitet, religion, etc. Sverige skulle i sanning kunna bli ett rikt mångkulturellt land. Men för att det ska ske, så måste brott beivras strängare på alla plan.
det tycks bli verklighet:
Publicerat 11 oktober 2005 17:58
artikel:

Alla brottsmisstänkta ska DNA-testas
Nästa år blir det betydligt lättare för polisen att ta DNA-prov

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_10744749.asp
Gammal artikel, men passande för denna tråd:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,567767,00.html
Hej!

Hör inte Dna-registrering och högerextremism ihop?

Det är ialla fall vad jag fattat det som efter att ha sett dokumentärer på discocery.

Bubben du får utveckla hur hör högerextremism ihop med DNA-register?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem