Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

DNA registrering

DNA registrering

Läste att Alf Svensson vill DNA registrera alla invånare i Sverige.

Är det inte lättare att fråga GUD herr svennson, han bör ju ha stenkoll...

Antal svar på detta inlägg: 51
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Rob det är ganska kompilcerat att förklara men du får titta på discovery där det beskrivs ganska bra hur man ville hålla koll på människor med hjälp av dna-register.

Man ville sortera människor i olika fack.

Jag är inte insatt tyvärr i exakt hur..

bubben,man måste vara insatt i ämnet innan man slänger ut saker utan substans,och hänvisa till dicovery,ja de är väl att sätt lite väl mycket övertro till ett tv program.
moski: Det finns substans i det hela men jag är inte intresserad av att läsa om sådant egentligen då jag anser hela ideologin och tankesättet mycket obehaglig.

Jag avskärmar mig i från sådana teorier och jag anser dna-tekniken MYCKET bra men BARA i bekämpning mot cancer och sjukdomar..
Annons
Hej igen!

En ganska häftig tanke skulle ju kunna vara är att i framtiden ersätta personregister med dnaregister..

Ex..XXXXXX-XXXX blir ex. GTACCTTAGGTACCCAAGATT eller liknade..

Eftersom varje människas dna är unikt så blir det superlätt att hålla stenhård koll på varje människa och vad denna gör/är..

Vidare kan man ju redan innan barnet är fött genmanipulera denne till att kunna bli en "ordentlig" människa" som passar exakt in i Världsbilden av hur en "perfekt" människa skall vara..

Det går säkert att vidareutveckla det ytterligare i framtiden..

Coolt???

Bubben och så du tycker inte det ska användas i brottsbekämpning?
Stackars kvinnor och män som blir våldtagna om vi hade nån som tyckte så vid makten. DNA bevisning är ju typ enda sättet att sätta dit nån ordentligt.

Du verkar missförstått hela idén med DNA-register för bekämpning av brott. Eller är det något om att inte ha rent mjöl i påsen som skrämmer dig? ;)
Hej!

Nej..det var inte så jag menade men det kan ju i framtiden bli så att man tänjer mer och mer och mer på gränserna så det till slut blir ett uber-samhälle..

Vad menar du med att jag inte har rent mjöl i påsen?

Ser inte du riskerna med att ha ett överstatligt samhälle som kontrollerar allt och alla in i minsta deltalj för det kan ju faktiskt bli nästa steg..

Men egentligen bryr jag mig inte..jag bara ser riskerna och möjliga framtidsscenarion med ett sådant tänkande!!!

Hejsan!

Det är inget fel i dna-registrering men då tycker jag att alla ska registreras från födeln så blir det ju jättelätt att hitta alla som begår brott!

Man vet ju aldrig..det kan ju hända att lille "per" gör nåt dumt i framtiden..

Det skall vara lika för alla!

Det sparar ju också jättemycket tid och pengar för samhället.
Howdy!

Hittade en intressant länk där man kan läsa mera om dna-registrering!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=348010&a
mp;previousRenderType=2

Detta låter mycket bättre då ingen blir diskriminerad..
Hej!

Här hittade jag en väldigt intressant länk om just dnaregistrering:

http://www.smedjan.com/etta.asp?sida=display&nr=980

R
ob:

Läs gärna den då den också innehåller dina argument om rent mjöl i påsen!

Själv har jag rent mjöl i påsen och kommer så också att ha..

Ang rent mjöl i påsen.
Du är ju imot DNA registrering vid brott då trodde jag att du inte hade rent mjöl i påsen. Det är enda anldeningen till att man kan vara imot att det används vid brott.

Och så kommer det röda fram "lika för alla", nej det är brottslingar som ska registreras. Och nej allting kan inte vara lika för alla och brottslingar skall behandlas som sådana, de har inte samma värde som en vanlig människa.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem