Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Ingen politik på IS

Ingen politik på IS

Jag tycker IS forum har fått en onödigt låg nivå efter att man inte längre får diskutera/debattera samhället och politik men jag förstår också att moderatorerna har jobb och verkar ha fullt upp med barn/familj mm och inte har tid med modereringen.

Men att bara kort stänga av alla såna diskussioner/debatter gagnar väl ingen?

Jo..jag förstår att man inte skall ha personangrepp eller rasistiska åsikter men för den skull ta bort hela samällsdebatten är väl andå att ta i???

Eller vad tycker ni andra???

Antal svar på detta inlägg: 51
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Hej på dig Bubben!
Nu är jag insläppt igen efter att ha varit utestängd ett antal månader. Kul attt läsa dina inlägg igen, men oj vad många skribenter som fattas.
Alltnog, väntar med kommentarer tills Daniel släpper loss sina nyheter hoppas att politik i någon form finns där i annat fall kan vi ju utbyta åsikter om olika kakrecept.
Nytt nick nu, Putte Gunn tidigare, men han får gå i graven eftersom han inte passade in på IS. Få se om Putteendolf passar bättre!
Bubben:

Dina inlägg saknar helt relevans, snälla läs trådens inlägg innan du radar upp fiktiva problem som inte existerar.

Daniel:

Jag tycker din idé med en lite bredare skara moderatorer låter som det enklaste. Emellertid vill jag påpeka att frågan är ett icke-problem. Jag har följt IS forum i flera år och aldrig sett ett enda inlägg som skulle ha kunnat leda dig i problem. Flera inlägg har varit kritiska till många olika delar av svensk politik och andra inlägg har varit kritiska mot gärningar begångna av människor med utom skandinavisk kulturell bakgrund.
En del inlägg har visserligen beskrivit personer, kända eller eljest, i allt annat än smickrande ordalag, även skvaller har förekommit.

Men återigen, jag har inte observerat ett endaste inlägg som ens i närheten skulle ha renderat dig ansvar inför brott mot YGL. Således upprepar jag mitt påstående: detta är ett icke-problem.

Love - jurist.
Love, en anledning varför det inte har gått så långt till lagbrott är för att vi med aktiv moderering hindrat det. Även fast ett inlägg inte skulle innebära en direkt brottsrisk för mig påverkar politiska, etniska och nationalistiska diskussioner negativt på övriga IS och mina besökare. Det är detta jag vill motverka ska hända.

Jag vill att IS förblir känt för att vara en bra, korrekt och innehållstrevlig sida som inte avskräcker någon. Förra året fick jag flera besvikna mail från användare om att de tyckte att forumet spårade ur och slutade använda IS pga det. Detta vill jag inte ska hända. Och som jag har sagt tidigare har jag inte tid att moderera och medla detta. Det är jättesvårt att själv försöka få ordning på en diskussion som det mestadels propageras i för sin egen sak.

Detta är min erfarenhet från förra året och därför har jag tagit ställningstagandet att etniska, nationalistiska och politiska diskussioner inte för tas upp, naturligtvis personliga påhopp, rasistiska, hot osv också.

Om ni är intresserade av att samla ihop en grupp moderatorer som är villiga att ställa upp i vått och torrt för att hålla en god ordning på IS så får ni gärna prata om det med varandra och höra av er till mig med en plan för det.

Mvh Daniel
Annons
Love:

Det tycker ju du om allting så det är väl inget nytt..allt verkar sakna relevans enligt dig..

Jag har vant mig..

Hejsan!

IS har numera blivit något för gamla gubbar och småbarn som inte kan diskutera något annat än saft och kakor vilket är väldigt tråkigt med tanke på den enorma kunskap om politik/samhälle som finns ute på nätet och skulle kunna göra en skillnad och skulle kunna bilda människor!!!

Jag tycker det är tråkigt då massa människor skulle kunna ta nytta av den kunskapen som finns hos många och kunna föra den vidare för att höja medvetenheten hos människor!!
Bubben!

Om du nu vill diskutera politik,så föreslår jag att du framför
det till Daniel eller Göcke,och samtidigt erbjuder dig att bli en
form av ansvarig moderator,för just denna kategori.Jag lovar
dig att du blir inte arbetslös.

Vid närmare eftertanke,så är min ide`kanske inte så dum,med
tanke på stundande val.

Det vore trevligt,att höra vad hövdingarna ,har för åsikt,eller
dom är brända av tidigare erfarenhet.

Bubben,kan du ta ansvar,för en sådan befattning?

Gamla gubbar,säger du,men jag är väl undantagen,hoppas jag!
Så snart man har en åsikt om någonting i
samhället så är det, eller kan uppfattas som politik.
I ett forum kan man överhuvudtaget inte yttra
sig utan att ha en åsikt.
Tjena! Jag tycker det är jättebra om vi kan hålla en trevlig samtalston här, och jag är övertygad om att de allra flesta kan lägga fram sina åsikter på ett hyggligt sätt utan att för den skull förlora poängen med sitt inlägg. Om man se'n inte gillar en trevlig ton så finns det väl andra forum man kan söka sig till, eller? Jag gillar det här forumet just för att här finns så många trevliga och hjälpsamma människor! Tack allihopa, ingen nämnd, ingen glömd, för ett bra forum!! / Linda
ska jag vara ärlig,
så saknar jag inte politik-tjafset. och nyhetsrubrikerna.

det finns andra platser att ventilera dem i
låt det få vara så.

det var fyllesnack och fientlighet, hot och trakasserier.
de trådarna tog fram det mest destruktiva som finns hos
de besökare vi hade.
Listan kan göras lång. fast det bara var ett fåtal som höll låda.

Låt oss hellre försöka att upprätthålla en glädje att hjälpa varandra,
istället för att hitta tråkigheter att fördriva tiden med.

Jag vill fortfarande tro att det finns folk bakom
dator skärmarna som har annat för sig en att bara leta
elände att dryfta.
Framför allt när det finns barnfamiljer som vill
dela internetstart som startsida.

Bubben mfl. tar upp kak-recept som något negativt,
jag har inte sett några.
och i så fall, vad är det för fel på att göra egna kakor eller
maträtter och dela med sig av sina erfarenheter.
Göcke får hålla med dig till stor del, men vi kan väl få någonting som vi kan diskutera utan att vi har samma åsikt, jag fattar vad de menar med kakor å skit å jag hoppas du gör det samma. Diskutiornerna blir inte lika stora längre å inte heller lika vildsinta som det var, det saknas men är tvungen att hålla med dig med att det spårade ur ganska ofta, men det fanns en charm med det också tyvärr. Jag saknar de vilda diskutionerna.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem