Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Ingen politik på IS

Ingen politik på IS

Jag tycker IS forum har fått en onödigt låg nivå efter att man inte längre får diskutera/debattera samhället och politik men jag förstår också att moderatorerna har jobb och verkar ha fullt upp med barn/familj mm och inte har tid med modereringen.

Men att bara kort stänga av alla såna diskussioner/debatter gagnar väl ingen?

Jo..jag förstår att man inte skall ha personangrepp eller rasistiska åsikter men för den skull ta bort hela samällsdebatten är väl andå att ta i???

Eller vad tycker ni andra???

Antal svar på detta inlägg: 51
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Man kan väl se texten som Daniel skrev först
att det är ett seriöst team
och sedan /ställa upp i vått och torrt/
Ja, men som du förstår kan det inte bara vara en grupp med olika moderatorer utan det måste vara ett seriöst sammansatt och välfungerande team som har samma välvillighet och mål. (för att förtydliga det som jag skrev innan)
Jag förstår hur ni menar, men ni ser ju också att folk här på IS saknar just politiken och hur skall ni tillfredssälla detta behov om man inte får skriva om politiska skeenden. Ja ni kan ju alltid hänvisa till något annat forum, men då har ni missat hela poängen. I-S har något som ingen annat forum har, nämligen gemenskap och närhet. När man tidigare debatterade på IS då kändes det som om man var bekant personerna ifråga och det har inget annat forum lyckats med anser jag.
Nu har jag sagt det jag vill och sen så kommer jag att avvakta och se hur IS utvecklar sig! Avslutningsvis, ni har gjort något mycket bra tappa inte bort det bara.
Annons
Detta med en grupp moderatorer var en idé som jag framförde precis innan forumet stängdes ner.
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=28153
Då var det mest för att det blev så mycket påhopp mot Göcke och han fick stå ensam i all kritik.

Jag tycker fortfarande att det skulle vara bra med en moderatorgrupp just av den anledning att man inte skall kunna gå till angrepp mot en enskild person utan för att det just är gruppens policy som styr när innehållet i en tråd har passerat gränsen.

Reglerna kanske också skulle förtydligas lite så att det står svart på vitt att det till exempel inte är ok med hets mot folkgrupp, förtal, hot och dylikt. Brytar någon mot TYDLIGA regler så kan det också komma att uppstå konsekvenser pga detta, avstängning t.ex.

Jag tycker det var roligare att läsa i forumet innan "omstarten". Det hände lite mer. Såklart får det inte spåra ur till personliga påhopp och så, men jag tycker ändå att det måste få lov att tända till lite i diskussionerna då och då. Folk tycker inte lika och kommer antagligen aldrig att göra det heller...

Vidare instämmer jag i Puttendolfs inlägg här ovan...
Forumet är vad man gör det till inom de utsatta reglerna. Att det skulle hålla låg nivå håller jag inte med om. Jag var inte med på den tiden som ni går tillbaka till och gämför med men är inte ren politik bättre att debattera öga mot öga el öra? Jag skulle tycka att man får ut mer av det och slippa att bli missuppfattad av det som skrivs. Olika åsikter finns överallt i allting och tack o lov för det, smaken är delad precis som baken.
Sen har ni rätt att samhälls/politiska frågor finns i de flesta ämnen men det är en själv som styr det.
Kan man inte förtälja en rolig historia om en blondin utan att det läggs in hets i den, hur ska ni då kunna diskutera sådana allvarliga saker som politik utan att det blir kaos här.
Nej det är nog bäst att nivån förblir som det är nu.
Håller med karre helt och fullt.
Jag har ialla fall aldrig kritiserat vare sig Göcke eller Daniel vad jag vet..däremot var det andra som gjorde det!
Det var ju några som gjorde det, och för att slippa sådana situationer så var min avsikt att försöka få fram lite konstruktiva idéer.
Nu har jag varit på olika forum och insett vissa saker som är mindre bra!

Det är MYCKET Rasister, Nazister och fascister på olika forum så därför håller jag mig till IS trots att dom håller en ganska låg profil!!!

Det är bättre så eftersom man efter ett tag tröttnar/ruttnar på alla invandrardebatter osv osv!!!

Länge leve Internetstart!!!

Hurra hurra hurra hurra!!!!
Jaså Bubben du har upptäckt att IS är ok ändå, det var ju bra. Bättre sent än aldrig som man säger.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem