Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Ingen politik på IS

Ingen politik på IS

Jag tycker IS forum har fått en onödigt låg nivå efter att man inte längre får diskutera/debattera samhället och politik men jag förstår också att moderatorerna har jobb och verkar ha fullt upp med barn/familj mm och inte har tid med modereringen.

Men att bara kort stänga av alla såna diskussioner/debatter gagnar väl ingen?

Jo..jag förstår att man inte skall ha personangrepp eller rasistiska åsikter men för den skull ta bort hela samällsdebatten är väl andå att ta i???

Eller vad tycker ni andra???

Antal svar på detta inlägg: 51
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Och...

VAD hade JAG med detta att göra???

Jag försökte bara rycka upp människor med rötterna och se till det stora hela!

Jag har INTE kritiserat någon!!!
Bubben det är ditt fel! För nu har du starat en vettig diskussion som är svår att hantera. Jag är övertygad om att folk vill diskutera både ett och annat, men sorry det slutade med axelklappningar, ryggdunkningar och kakrecept.
Bubben kolla hur många som engagerat sig i denna tråd. Det borde väl räcka för att stärka din övertygelse om att du gjort rätt som startat denna diskussion!
Annons
Klarar man inte av en diskussion varför är man då i ett forum för diskussioner?
Visst kan känslorna bli heta ibland, men det tycker jag är bra för det är alldeles för mycket flathet i samhället. Alla ska vara så goda vänner och ingen vill trampa den andre på tårna bla bla bla.
Svenska folket är alltför känsliga för kritik. Det är bättre (enligt normen) att säga att en dålig prestation är bra, för då slipper den som är dålig känna sig sämre än andra.
Då är min fråga hur ska den här personen någonsin kunna förbättra sig när han tror att han är bra?
Klaga inte för klagandets skull men var inte rädd att säga ifrån.

Karre
Dessutom delger man någon sin åsikt om något så får man vara beredd att få åsikten ifrågasatt av de vilka inte delar den.

Att bemöta ett ifrågasättande med nedlåtande kommentarer är ett bevis för avsaknaden av argument.

Så istället för att se personangreppen som något negativt, bevisar de endast att de som använder sig av den tekniken inte har den intellektuella förmågan att redogöra sin ståndpunkt på ett adekvat sätt.

Många tar illa vid sig av dessa påhopp och liknande. Ja vad säger man egentligen mjau mjau lille skutt.
Man kan inte vara kompis med alla, det är bara till att gilla läget.
Puttendolf ,
låt oss fortsätta att se om ni kan bidra med något positivt.
i de huvudrubriker vi har.

Ni kommer inte att tjäna något på att driva detta vidare här på
forumet.
Daniel gav er en vink , leiake gav er en puch,
Daniel eller jag är inte döva, men vi är innerligt trötta på att försvara vårt arbete med IS.

Jag ber er respektera det.
Jag fortsatte precis innan Göckes inlägg med en kaktråd under rubriken Hobby och sport... Låt oss fylla på i den så kanske vi kan ha en omröstning sen om vilken kaka som var godast...
Göcke är det er ambition att allt skall leda fram till något positivt?
Jag undrar alltså om dagens IS har som absolut enda målsättning att folk skall vara glada, positiva och inte bemöta inlägg så att det kan uppstå en eventuell negativ diskussion? Om så är fallet så kan jag lova att inte delta i denna tråd som faktiskt kan bli brännhet! Det ser ju alla som läser vad Karre skriver.
Hehe vad ni håller på. Nä vår enda målsättning är inte att allt behöver leda till att folk ska svämma över av lycka. Den underliggande orsaken är att det tar tid att moderera forumet.

Som jag skrev på föregående sida; Om ni kan få ihop ett seriöst team som är villiga att ställa upp i vått och torrt för att hålla en god ordning på IS så får ni gärna prata om det med varandra och höra av er till mig med en plan för det.

Mvh Daniel
Daniel det du och Göcke saknar är alltså moderatorer som ställer upp i vått och torrt eller rättare dag och natt?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem