Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: TV, film och musik

Välja LCD eller plasma?

Välja LCD eller plasma?

Jag står i begrepp att skaffa mig en ny TV. Den skall vara platt, 16:9 samt c:a 40" stor +/- 2", sisådär. Max 20kKr får den kosta, HDready bör den väl vara för att kunna möta framtiden, gärna med inbyggd digital tuner även om det är klart underordnat då jag bor i ett "ComHem-hus".

Nu till den svåraste frågan, skall man välja LCD eller plasma, dom verkar ju vara ganska likvärdiga idag.

Nån sa att plasma väsnas ganska mycket, är det sant ?

Tacksam för tips och råd.

/B
Antal svar på detta inlägg: 58
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Jag gick den andra vägen eftersom jag redan ägde en digitalbox. Det blev en 32 tums Samsung LCD.

Jag säger som du. En otrolig bild, snabb respons och en fantastisk närvarokänsla.

EZ
Samsung LCD äger ;)
Vilken av plasma eller lcd är dyrast att laga och har dom dyraste reservdelarna?
Annons
Laga ? Man köper väl en ny.
/B
jag håller med bosse här.
Jag är nog bara gammaldags..förr i tiden så...men nu är ju alla miljonärer på sina bostadsrätter!

Jag har egentligen inget val. Måste nog köpa en samsung 32" som är VIT. Frugan hatar svarta och silverfärgade.
Jag var inne och tittade på OnOff på både LCD och Plasma och tv-bilden på alla apparater som hängde på väggen var olika beroende på vilket märke det var..

Så vilken som är bäst av LCD eller Plasma är nog en smaksak..
cheeses, vita tv-apparater är verkligen inte snygga. troligen därför de vita CRT aparaterna dog ut. De blir så snuskigt skitiga. Ne tacka vet jag svart där all skit döljs år efter år. :)
Nu var det frugan som inte gillade svarta eller silverfärgade. Själv föredrar jag bra färger på bilden.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem