Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Värnplikt för veklingar

Värnplikt för veklingar

Trodde knappast det var sant när jag hörde det ikväll, 15 % av den senaste kullen värnpliktiga har avgått på grund av omotivation och en rå jargong.

Ja men vad är detta, vad hade de väntat sig, mammas köttbullar ligga så länge de ville på morgonen, arbeta mellan 8-1600. Det heter värnplikt för att det förr var en plikt och en heder att lära sig försvara sitt land, det är så ynkligt så jag mår illa. förmodar det blir samma sak när de kommer ut i arbetslivet, får man inte som man vill så slutar man för att man inte känner sig motiverad.

Jag brukar inte svära, så jag säger tänk på alla svordomar ni känner till, så tänker jag om detta svek mot fosterlandet.
Antal svar på detta inlägg: 52
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Ja vi skall inte bråka,? Men jag har tjänstgjort i Kosovo och Afghanistan .
Och i Afrika och i Nordkorea. Ni kan kan alltså räkna ut att jag är en före detta knekt.
Men jag har gjort mina år som tjänstehjon och och tack och lov inte förlorat livet.
Ja, fast då får man smisk på naken rumpa, pensionär!

EZ
Och då är min följdfråga Jojje:

Anser du att en nedbrytning av din personlighet, mobbning, glåpord osv, samt efterföljande uppbyggnad av ditt självförtroende hade gjort dig gott?

Eller tycker du att positiv respons, uppmuntran, peptalk och en laganda är ett bättre alternativ för att utföra sina uppgifter på ett optimalt sätt?

Allt i skuggan av ditt uppdrag förståss.

EZ
Annons
Är det slut nu? Ja,EZ det fick ni nog men kramar också!!
Ja jag har fått mycket stryk, både fysiskt och psykiskt.
Men jag vet ju samtidigt att jag tål sådant från min barndom. Gjorde min värnplikt väldigt sent. Och har en annan syn på livet än många andra.
Min far gick bort under min värnplikt, min bror förlorade sin familj mm.
Så man skall kanske värdera vissa saker utifrån dessa kriterier?

Kram tillbaka penchiss! Och god natt!

EZ
Det var tråkigt att höra att du fick mycket stryk i din ungdom och senare i livet Jojje .

Men det var inte riktigt det jag frågade. Min fråga, liksom tidigare är:

"Anser du att en nedbrytning av din personlighet, mobbning, glåpord osv, samt efterföljande uppbyggnad av ditt självförtroende hade gjort dig gott?

Eller tycker du att positiv respons, uppmuntran, peptalk och en laganda är ett bättre alternativ för att utföra sina uppgifter på ett optimalt sätt?

Allt i skuggan av ditt uppdrag förståss."


EZ
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=679734
Ja skall vi skicka våra söner eller döttrar in i i dett?

Godnatt
Hm, inte klokt. Konstigt att vi kan få fram nya stridsflygplan men inte nya skyddskläder. Yenkarna är avsevärt bättre på det där.

EZ

PS Godnatt tillbaka!
En slutkommentar till denna tråden för min del.

Jag tog upp detta, eftersom jag läste om det på text TV.

Trodde inte det skulle engagera så många, hade egentligen bara väntat mig ett par ja-sägare.
Därför blev jag väldigt överraskad över den respons den fick, och nästan alla olika uppfattningar än min egen. Det är ju precis så det skall vara på ett forum, håller alla med om ett inlägg så blir det ingen diskussion, igår var min bästa dag på IS hittills.

Vad som däremot är väldigt tråkigt är, att en tråd med över 700 tittare inte får mer än 60 svar, skall man tyda det som att övriga inte har någon åsikt, eller vågar eller vill de inte framföra den.

Du som läste tråden igår, kom in o diskutera när du ser att något som ligger i ditt intresse, du kommer att känna en gemenskap, du kommer att hitta nya vänner och du kommer att göra det roligare för alla oss som redan finns här.

Snälla ni, kom in i värmen!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem