Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nya maträtter

Nya maträtter

Den stora invandringen till Sverige har ju fört med sig att vi fått en mängd nya maträtter, idag finns det en mångfald av restauranger, och ibland är det svårt att välja vad man är mest sugen på.

Mina favoriter är i ordningen nedanför, vad tycker ni!

1 Kinamat

2 Indisk mat

3 Thaimat

4 Falafel

5 Pizza

6 Kebab

7 Hamburgare


Men bäst av allt är trots allt stekt fläsk med löksås!!
Antal svar på detta inlägg: 48
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Ok, har lagt ut frågan. Vi får se om någon vet svaret. Tyvärr har jag ganska små förhoppningar. Brukar nämligen vara undertecknad som brukar hjälpa till i liknande fall .

EZ
pensionär, får man fråga på vilket sätt du har jobbat med mat i 38 år?

EZ
Jag skall försöka förmedla min adress till dig genom Göcke!
Annons
Kanon!

EZ
OK. EZ. Men min son är medbjuden, han är kock, så han får undsätta mig om det krisar. Som kokerska i storkök, och diétkokerska.
OK Micke03. Marmite finns att köpa på två ställen i Sverige. Om du bor i närheten av Gbg så finns den i en liten butik på Plantagegatan 3.

Bor du i närheten av Sthlm så finns den på the English Shop i Söderhallarna.

I värsta fall får du luska ut tel numret och beställa den vägen.

Lycka till,

EZ
pensionär, du har bra köksvana i så fall. Trots det måste jag varna både dig och din son. I samband med min kyckling så går det verkligen undan när man väl står intill pannan/woken.

Provlaga gärna innan! Eller ha åtminstone allt ordnat, förberett och finhackat samt ställt i tur och ordning i små skålar innan du sätter igång. För jag lovar dig: Du hinner inte med annars!

EZ
PS. Vi kallade det inte för diétkost utan Särkost. Det var ju´inte enbart allergier utan vegmat i olika variationer.
OK, namnen växlar med tiden . Har också lagat en del sådant. Tyvärr tycker jag det är tråkigt trots att jag har diabetes

EZ
Tack EZ, det var ett snabbt svar, måste vara ett effektiv t matforum.

Tar kontakt med Göteborg imorgon, så får de skicka några burkar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem