Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nya maträtter

Nya maträtter

Den stora invandringen till Sverige har ju fört med sig att vi fått en mängd nya maträtter, idag finns det en mångfald av restauranger, och ibland är det svårt att välja vad man är mest sugen på.

Mina favoriter är i ordningen nedanför, vad tycker ni!

1 Kinamat

2 Indisk mat

3 Thaimat

4 Falafel

5 Pizza

6 Kebab

7 Hamburgare


Men bäst av allt är trots allt stekt fläsk med löksås!!
Antal svar på detta inlägg: 48
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Kinamat är gott men vad är det för fel på kåldolmar med lingonsylt och potatatis gillar även stekt fläsk och löksås Äter inte stekt sill och ål
Finns det något godare än skånsk rabbegröd
Jojje, du har rätt. Det har kommit fler svar på det andra forumet. Ett av dem är det du skriver.

Ett annat är: affär bredvid Designtorget (vid nån av kanalerna i centrum i Malmö).

Men det kanske är samma lokal?

http://www.englishshop.se/

Engelska butiken i Göteborg.

EZ
Annons
1. Pannbiff med lök.
2. Stekt fläsk med löksås.
3. Raggmunk...........mmmmmm.
4. Potatisgratäng med massor av vitlök.
5. Rotmos med fläsklägg.
6. Kebab kan va gott nån gång
7. Korv stroganoff, serveras idag!

Nu blev jag ju hungrig!!
Jag har kvar lite kinesmat i kylskåpet. Kyckling med grönsaker. Det får bli det idag trots att kinesmat inte smakar lika bra när man värmer upp den andra gången.

Har också hemmagjord surkål. Man skulle ju kunna gå och handla .

EZ
För mycke och för lite, skämmer allt. Är ju´ett ordspråk, som stämmer även när det gäller matlagning och KRYDDOR. Utan kryddor blir maten intetsägande,med för mycke kryddor bedövas våra smaklökar.Det ger inte maträtten sin rätta smak. (undantag finns alltid).
EZ o Jojje, tack för hjälpen, jag fann min Marmite tack vare er, nu skall jag uppleva barndomsminnen.


EZ
1. Potatisgratäng med inbakt fläskfile
2. Sill i sås
3. Pizza
4. Hamburgare
5. Potatismos och renskav

Det va min top 5 lista
EZ: En rapport från spisen! Vi va´6 vux. 3 barn. Det blev en dubbelering av receptet .
Fick beröm för att allt var bra förberett. Men oj, sedan var det snabba ryck.Hadde aldrig klarat det ensam. Till fyra kanske men inte 8 port.
Det blev mycket uppskattat.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem