Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

SP2

SP2

Vad har hänt ?

Till min stora förvåning så fungerar min dator perfekt efter installation av SP2 ? ? ? Vad är detta ?

Har Microsoft helt tappat greppet?

EFtersom jag inte kunde ladda ner lugnande medel samtidigt, så antar jag att dom användare med svagt hjärta som gör denna uppdatering kommer att trilla av pinnen i ren förvåning! ! !

2xCPU, 4xHDD, 2048MB RAM, Nvidia5900FX, Thyan MK, 2xDVD-RW, Wave-LAN, Router etc..... + En satans massa olika progeam!

Och allt fungerar ?

*Hmmmm*

Nån som fattar det här eller ?
Antal svar på detta inlägg: 48
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Hej Minion IT
Det är bara att grattulera ;)
Du har ju en ganska färsk dator så det är säkert det som påverkar, du har allt ok med brandväggen också?

Det jag har sätt hitils är de maskiner som har annan brandvägg och lyckas få båda igång samtidigt som får problem.
Jag är fortfarande för rädd för att installera SP2, är inte säker på att alla mina program kommer fungera efter.. eller var det bara att nya SP2 brandväggen som sabba allting för alla program?
Rob / Göcke

Efter installationen så kommer det upp en ruta där man kan konfigurera brandväggen, eller välja att stänga av den, och eftersom jag har en VPN router med konfigurerad brandvägg, så valde jag helt enkelt att avaktivera den!

Inga problem med andra ord!

Jag kan iofs tro att det lätt blir problem om man kör igång den..... Då blir det ju dubbelt upp, och jag antar att min FTP och Http server blir svåra att hitta ?

Varför chansa ?

Ha en trevlig helg!
Annons
Håller med dej Minion IT , det är nog inga problem om man
bara är vaksam med just brandväggen.
och har en ganska ny maskin.
Men det finns ett problem som nästan aldrig nämns, med den finns även i W2k uppdateringen (patch))och är en fix för adoc tror jag den heter som gör att utomstående typ betalsiter inte skall kunna utnytja att skriva och hämta information på den egna hårddisken. blir den installerad så kan det skita sig ordentligt kanske om man är kund hos någon som utnytjar denna möjlighet.
men annars så tror jag det mest rör sig om
att M$ alltid har en förkärlek till att visa var skåpet skall stå och ändra om i användarnas egna inställningar.
och det gör att de hamnar i trångomål.
Rob kolla med de program och hårdvara som du värnar mest om på deras hemsida om de känner till något problem, det tycker jag är en liten garanti i alla fall.
Har de inga varningar så är det så gott som klart att köra.
Sen rekomenderar jag fortfarande att titta till M$ sida om sp2 supporten, där kommer det att definitivt stå om det blir några allvarliga fel.
Jo det är just för att de program jag använder blir störda av SP2 som jag inte använder det.. typ alla av mina MS program som jag använder blir påverkade.. :)
Finns det inget annat ställe att ladda hem SP2 på, än Update alltså?
För när jag kommer till update säger den att det inte finns några uppdateringar att göra. Konstigt med tanke på att jag inte har SP2, iaf inte vad jag vet. Och det borde jag ju...

Har letat som en tok efter det på M$ sida men hittar det inte. Hittade dock detta: "Vill du inte använda dig av Windows Update kan du hämta hem Service Pack 2 från Download Center". Har letat där men hittar det inte.
VAR?
Här kan du välja vad du vill göra.
automatik update , ladda hem eller beställa cd är valen du har att göra
http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/default.mspx
Och exakt var hittade du alternativet ladda hem? Såg inget. Att beställa en cd tar så lång tid, har för mig att det skulle ta 12-14veckor. Så bäst vore om det gick att ladda hem direkt.
Jag la in sp2 och min dator har aldrig varit så stabil när jag har spelat spel!! man undrar varför sp2an inte har kommit för länge sedan. =D
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245
-9e368d3cdb5a&displaylang=sv

Detta är den stora för nätverksadministratörer på 270Mb

Hej Hassan , det är tur att den inte har kommit tidigare
då hade den inte varit så utvecklad, det som är tråkigt är att
när man sedan har fått denna installerad så kommer det till
patchar på löpande band.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem