Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

SP2

SP2

Vad har hänt ?

Till min stora förvåning så fungerar min dator perfekt efter installation av SP2 ? ? ? Vad är detta ?

Har Microsoft helt tappat greppet?

EFtersom jag inte kunde ladda ner lugnande medel samtidigt, så antar jag att dom användare med svagt hjärta som gör denna uppdatering kommer att trilla av pinnen i ren förvåning! ! !

2xCPU, 4xHDD, 2048MB RAM, Nvidia5900FX, Thyan MK, 2xDVD-RW, Wave-LAN, Router etc..... + En satans massa olika progeam!

Och allt fungerar ?

*Hmmmm*

Nån som fattar det här eller ?
Antal svar på detta inlägg: 48
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Här är länken till lite till som kan vara bra att ha installerat
http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=sv
Elias
Har du inte en "äkta" xp kanske det kan vara problem
att ladda hem sp2...
Du har rätt Lex , är det en piratkopia så går det inta att installera , men att ladda hem nätverks vessionen är inga problem. men den stannar upp om du försöker att installera
Annons
Elias använder du IE? annars måste du gå till deras download center och dra hem det.
Jag har piratkopia av Xp pro och det var inga problem att installera Sp2.

Fast man måste ju använda KeyChanger först förstås :)
Det är en äkta version av XP. Och när jag kör Update använder jag IE. Annars kommer man ju inte ens in på sidan.

Men är det någon skillnad på nätverksversionen och den vanliga?
/Elias/
Nätverksversionen är hela installationskitet , och samma som kommer med CD-n
medan den som man kör via weben är en igångkörare bara. allt annat ligger kvar hos M$

/Christer/
Tänk vad påhittiga en del är ;)
och var finns denna då
Christer menar du då att du var tvungen att använda keychangern efter du installerat SP2 eller innan för att komma åt update sidan?
För att kunna ladda ner sp1 från windows update måste man använda keychangern före innan man börjar ladda. Annars blir det som Göcke påpekade. Sp2 behövde jag inte göra nåt alls för att hämta "nätverksversionen". Tydligen är väl inte serienumret spärrat som jag fick.


Göcke
Laddade ner den från dc++/"XPProCorp-keyChanger.exe"
Går även att använda goggle, gjorde en sökning på det kompletta filnamnet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem