Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

SP2

SP2

Vad har hänt ?

Till min stora förvåning så fungerar min dator perfekt efter installation av SP2 ? ? ? Vad är detta ?

Har Microsoft helt tappat greppet?

EFtersom jag inte kunde ladda ner lugnande medel samtidigt, så antar jag att dom användare med svagt hjärta som gör denna uppdatering kommer att trilla av pinnen i ren förvåning! ! !

2xCPU, 4xHDD, 2048MB RAM, Nvidia5900FX, Thyan MK, 2xDVD-RW, Wave-LAN, Router etc..... + En satans massa olika progeam!

Och allt fungerar ?

*Hmmmm*

Nån som fattar det här eller ?
Antal svar på detta inlägg: 48
Sidor: «1 2 3 4 5

Jag behöver en startdiskett för windows xp pro
lägg till program på brandväggen.
om du har apache läger du apache.exe
samma ftp.

eller web: port 80
ftp: 21
Oj va många som börjar skriva på en tråd som avslutades förra året. Och som handlar om något helt annat än vad Gösta och Janne har skrivit om.
Annons
Hej!

Detta ämne hamnar nog egentligen under datorrelaterat men...

Jag har aldrig haft några proplem med sp 2 och detta beror nog på att jag lärt mig omformatera om datorn varannan vecka och exakt i vilken ordning jag ska installera program i....

Tråkigt nog så kraschar detta titt som tätt då ett program inte går ihop med ett annat osv...

Jag önskar jag hade haft råd med mirrorimage så jag kunde göra en spegelkopia av hela hd:n när jag ominstallerat allt och kunde då snabbt och enkelt ominstallera datorn igen när så behövdes!

Numera så sparar jag aldrig nåt på hd.n som jag anser är av värde utan bränner ner detta på cd eller diskett...

sp 2 är jättebra då detta spärrar vissa hackerprogram och trojaner m.m och jag personligen rekommenderar alla att ha detta men då gäller det också att installera programmen i "rätt" ordning....
Bubben.. sluta genast med det du håller på med.
Behöver du installera om varannan vecka och även behöver installera program i en viss ordning så göra du grova fel hela tiden nånstans så ta reda på var du gör fel och upprepa dem inte eller så har du trasig hårdvara.

Själv kör jag på en XP installation som är över 1 år gammal och har funnits i två datorer (bytte moderkort för ett tag sedan) enda jag behövde göra var att installera drivrutinerna för nya kortet. och allting rullar på utan problem.
Hej!

Rob. ehhh...skälet till att at jag måste omformatera om datorn varannan vecka är att jag jag kör ett program som heter history kill.

Och det programmet har jag inte råd att köpa så för att få de senaste uppdateringarna måste jag tyvärr göra så då programmet lagrar sig i datorn och det inte går att hämta hem en ny uppdatering...
Jag bara skratta när jag läste deras Testimonials om History Kill. Så mycket BS men fullt möjligt. Har man bara ett antivirusprogram och typ Ad-aware och använder Firefox istället för IE som du använder så klarar man sig. En NATad uppkoppling är att föredra. så skaffa en router, så behöver du inte oroa dig, värsta som händer är att du får coolwebsearch och om man inte orkar plocka bort det så kan man fundera på att installera om men inte ett måste eftersom Trend har köpt CWshredder och har börjat uppdatera det igen.
Bubben: du har aldrig hört talas om http://www.astalavista.box.sk/ va?

Jag installerar om XP när jag behagar, min boot skiva är strippad från MS-Crap och späckad med alla drivrutiner och program jag behöver. Allt installeras automatiskt och utan en enda knapptryckning från min sida. Alla mina filer, musik, filmer docs, installerade spel osv osv ligger på D: och berörs inte av C: omformatering. När allt är klart ser mitt skrivbord ut exakt som när innan jag började, men datorn smider alltid lite bättre!
Googla "windows PE" för att lära er mer om hur man bygger sin egen lilla favoritskiva

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem