Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

SP2

SP2

Vad har hänt ?

Till min stora förvåning så fungerar min dator perfekt efter installation av SP2 ? ? ? Vad är detta ?

Har Microsoft helt tappat greppet?

EFtersom jag inte kunde ladda ner lugnande medel samtidigt, så antar jag att dom användare med svagt hjärta som gör denna uppdatering kommer att trilla av pinnen i ren förvåning! ! !

2xCPU, 4xHDD, 2048MB RAM, Nvidia5900FX, Thyan MK, 2xDVD-RW, Wave-LAN, Router etc..... + En satans massa olika progeam!

Och allt fungerar ?

*Hmmmm*

Nån som fattar det här eller ?
Antal svar på detta inlägg: 48
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Har precis köpt en dator med medföljande betatest Virus XP

Håll tummarna att SP2 inte medföljer....

Jag vill inte ha det installerat förrän de har rätt ut alla problem...

Räknar med en konvalesensperiod på 3 månader med åtföljande patch...Som alltid med Microsoft..
Hej ! efter har installerat SP2 min nya PC hänge sig hela tiden. enligt rekomendationerna från support (DELL) fick jag avinställera SP2. Nu min PC fungerar ganska bra men inte helt OK. vet någon vad jag kan göra för att den blir bättre! min support hjälper inte mer än det. Hur kan jag installera om SP2, är det nödvandigt att ha den?
Jag är. Jag är inte så kunnigt utan en vanligt användare.
Mvh/Marry
Nä det är inget krav att ha det installerat... bara lite buggfixar och nån ny brandvägg...

Men se till att endå ha antivirus program (inte norton) och hård eller mjukvaru brandvägg.
Annons
Det var väl ett himla gnällande över NAV här...? Jag har då aldrig haft problems med det progget! Det är en fullvärdig betalverion och fullscannar 2 ggr vecka, effektiv som attan!
I övrigt verkar det som att många har problem med denna WIN-XP-SP2-patch, på mig verkar det som allergier gentemot allt som råkar heta MS...
Tjena Kiruna-Ove
Någon allergi mot M$ finns inte här, men en långvarigt äktenskap som gnisslar i fogarna, innan XPsp2 kom ut så sa de att de inte skuller leverera xpsp2 via tidningar, nu gör de det, och jag tror bestämt att de ändrade inriktning på en del av den kritik de fick. Så alla som vill ha ett ex kan nu köpa sig en datortidning och få Xpsp2 på köpet. utan att registrera sig på en beställning.
En annan sak att ta upp är en skitsak men ack så pestig.
och det är .sv istället för .se som finns i svenska ie6 när man vill att det skall automatfyllas med ctrl/enter, M$ har lovat i flera omgångar att det skall komma med den och den sp´n men inte gjort det, det hade varit hur enkelt som helst att rätta till denna fadäs om de utnyttjat alla datortidningar i Sverige.
Som sagt jag kan radda upp en diger lista på sådana här
irritations moment, och det är alltid vi konsumenter som får ta stryk. och där är just nya os och sp-uppgraderingar och patchar och allt vad de heter ett sådan orosmoment eftersom det finns de programmakare/hårdvarutillverkare som inte har den kapaciteten att hänga med i M$ turerna. och vi vanliga konsumenter har svårt att se vad det är som egentligen är orsaken till problemet. Och en värre blir det ju om man automatistallerar patchar och har noll koll på vad det är som man installerar.
Själv så tycker jag nu att XpSp2 har visat vad den går för , en del får problem på grund av saker som vi har diskuterat tidigare här på forumet, men i det mesta så funkar det bra.
och med tiden så får vi hoppas kommer de mindre företagen ut med fixar också.
//göcke
Jodå, nog finns det irritationsmoment angående MS-produkter, men för den skull kan man inte bara sabla ner allt som handlar om MS? Borde t ex Linux-användarna vara så speciellt lyriska över sin värld? Den är betydligt jobbigare och än idag inget användar-vänligt alternativ för medel-Svenne! Virus-drabbat har även dessa OP-sys blivit! Men, men, OK, jag hoppas att dator-användarna runt om i världen kan hitta ett OS som gagnar alla, enkelt o smidigt!
Kom bara ihåg, hackers har som grundinställning att SABBA för allt o alla, det är deras livsinställning, liksom killen som sparkar sönder en busskur nånstans just nu, det kallas destruktivt beteende och kommer alltid att finnas oavsett om OS heter MS eller ej...
om du inte är inskolad Windowsanvändare från början så är Redhat eller Suse två alldeles utmärkta Linux disat att börja med de är väldigt användarvänliga och har ett packeteringsystem som kan liknas mid ZIP filer.
Så idag är det de operativ man börjar med som är lättast.
Och japp virus finns till linux men låååångt ifrån så många som till windows. Och det finns även antivirus program till linux.

och som rättelse på vad Kiruna-Ove skriver om hackers så lämnar jag här en länk där man kan läsa om vad en hacker är. http://www.susning.nu/Hacker

ska se om jag kan hitta vad de legendariska orden från The Mentor åxå.
Kiruna-Ove kan inte hålla med dig om Linux, där kan du inte ställa krav på ett enskilt företag, om du inte har köpt en färdig distrubution förståss. Linux är os-et/kärnan men många förknippar sedan allt som Linux , när det är en mängd olika killar tjejer och företag som jobbar med resten.
Jag tror fortfarande på att M$ lever kvar.
Hmmm.. Här inne är det betydligt andra tongångar om SP2:an än vad jag har hört innan... Får nog ta och lassa in det i alla fall då.

En sak bara: En fågel viskade i mitt öra om svårigheter mellan DirectX9.x och SP2, är det någon annan som har hört eller sett liknande?

Om inte, så kör jag in det, och litar på att diverse hål och andra fallgropar i säkerheten täpps igen bättre, så att jag slipper få problem i framtiden, eller i alla fall till nästa patch, då jag antar jag ser en likvärdig diskussion igen, och jag åter sitter och oroar mig framför en maskin, som ska förenkla får tillvaro.. ;0)
Har både Dx9 och Sp2...fungerar bra.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem