Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Den goda färsen..??

Den goda färsen..??

Nå vad tycker ni...om ni såg på Uppdrag granskning ikväll?

Det handlar om datummärkningsfusk i en otrolig omfattning....faktiskt riktigt chockerande fast man är luttrad..

Om ni inte såg programmet...så se det här...

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&
d=72067&lid=lista_892724&lpos=7


Länkarna blir visst avhuggna här...så ni får kopiera och klistra in adressen om ni vill komma direkt till just det programmet..
Antal svar på detta inlägg: 58
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

När jag köper kött så petar jag alltid hål i förpackningen och luktar på det, så jag vet vad det är för något jag köper
och om du inte gillar lukten, lägger du då tillbaka den brutna förpackningen så någon annan kan ta den?
I vår butik är allt kött vakum packat,
är det då hål på paketen så håller den absolut inte
till datumet som står på förpackningen.
Men jag förmodar att Vargo lämnar över
illaluktande kött till personalen.
Annons
Varför skulle jag lägga tillbaka ett köttpaket som luktar illa?Det har hänt ett par gånger att jag handlat kött och fått kastat det när jag kommit hem,den risken tar jag inte längre Telamundo misstror du alltid andra?Jag tycker det är en rättighet att få veta vad man betalar för och inte köpa grisen i säcken
Det var nog ett år sedan nu jag köpte köttfärs. Och nu efter detta programmet så lär det dröja några år till.
Jag håller mig till frysta prylar ett tag till.
Känns lite tryggare då.

Man kanske skulle gå till Netto eller Lidl å handla lite
Ja jädrar i det Vargo...tänk om vi konsumenter som en ren demonstration börjar att göra jättestora hål i deras köttförpackningar?? Så stora hål att andra kunder ser det direkt...och alltså inte köper dem? Det skulle kanske få Ica att tänka efter och fatta vilket misstroende de skapat gentemot oss kunder ?

Fryst köttfärs...hmm...skulle nog gissa att det är köttfärs som är på upphällningen av förbrukningsdatum som de fryser in..mest troligt så är det redan passerat för längesedan..
Detta är nog den största skandal som har drabbat Sverige sedan Kung Erik slog ihjäl sina bröder i Nyköpings blodbad.

Om ni tror att det är bättre i andra affärer så glöm det. Det är likadant överallt.

Tänk efter lite. Hur många ggr. har ni inte fattat misstankar om att detta mygel pågått. Jag har drabbats otaliga ggr. Medvurts som var grön i botten.
Ost som möglat på 5 timmar. Frukt som är rutten. Grönfärgad köttfärs.
Falukorv som luktat surt.

Nu orkar jag inte längre. Men dom närmaste veckorna behöver vi inte vara oroliga. He,he!!

Nu sitter varenda handlare och skakar av skräck. Nu vågar dom inte sälja någon färskvara som är äldre än 2 timmar.
Om alla kunder gjorde som så att när dom betalat i kassan och skall stoppa varorna i påsen då kunde man öppna köttpaketen och lukta på innehållet
Vill inte på något sätt försvara ICA för hanteringen av kött, som det visades i TV igår, men tänk efter. Det handlade om deras fyra mycket stora butiker. Om de dagligen eller över huvud taget säljer dålig mat måste massor av människor bli dåliga, och då skulle det absolut bli ett väldigt klagande och skrivande.
Vad tror du alla magsjukdomar som kommer varje år beror på? ingen vet. Jag funderar starkt på att bli veg.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem