Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Den goda färsen..??

Den goda färsen..??

Nå vad tycker ni...om ni såg på Uppdrag granskning ikväll?

Det handlar om datummärkningsfusk i en otrolig omfattning....faktiskt riktigt chockerande fast man är luttrad..

Om ni inte såg programmet...så se det här...

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&
d=72067&lid=lista_892724&lpos=7


Länkarna blir visst avhuggna här...så ni får kopiera och klistra in adressen om ni vill komma direkt till just det programmet..
Antal svar på detta inlägg: 58
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

En annan sak jag hörde. Det finns 1400 ICA butiker i Sverige, om du öppnar en låda med 1400 mandariner i en låda och dom fyra första man plockar upp är ruttna, tror du att alla andra är ok he.. Uppdrag granskning undersökte 4st ICA butiker slumpmässigt.
Men en sak som jag tycker är lite missvisande.
Om man nu ska ta 4st slumpmässigt utvalda. Varför då dce 4st största i sverige och alla i stockholm.
Varför inte 4st spridda över landet??????
Någonstan ska man börja e-posta uppdrag granskning om du vet något,tycker jag.
Annons
clipper... är det säkrare att vara vegetarian?

Ica märker väl om bananerna också
Jag är glad över att vi enbart äter vegetariskt , tyvärr så finns det gott om gamal kycklingkorv i våran nära ICA butik men jag lämnar det alltid till peronalen och ser till att dom tar bort alla gamla kycklingkorv paket och det funkar bra synd bara att det upprepas ganska ofta ..

Uppdrag granskning är ett mycke bra program ! :)
Jag vet inte men kanske undviker konstiga infektionen och magsjukdomar.ICA handlaren åker Ferrari till jobbet och jag måste sjukskriva mig.Inge kul med kött.Typiskt Sverige idag i nästan alla brancher pengar gäller först.Man får vel ta en kvarting på fredag och rensa magen
När vi semestrar utomlands, tar vi en rejäl whiskey,

varje morgon för att bättre komma överens med nya okända bakterier!

Om det varit därför vi klarat oss vet jag inte, men kanske!
Nu ska jag hem och ta en "redig" banan och det vill jag tacka bönderna i Marocko för ev ommärkt eller inte. tack bye clipper
Intressanta synpunkter. Om man luktar på riktigt välhängt fint kött är jag säker på att många här skulle kasta bort det i tron att det är ruttet. Det är det till viss del också, det är det som gör att det är mört. Kasta inte bort kött som är lite brunt på ytan. Ibland kan det skimra lite i grönt på ytan på bra hängt kött.

Sen undrar jag hur man kan äta kycklingkorv om man är vegetarian?

Senast jag åkte på vinterkräksjukan var det från ett salladsbord, så numera äter jag bara varm mat ute, särskilt vintertid.
Det är inte bara ICA. Detta är Willys i Katrineholm år 2004. He,he!!

Det är ett flertal affärer runt om i Sverige som har "torskat" men jag orkar inte nämna alla.


Märkte om gammal köttfärs
I går fick den felaktigt datummärkta köttfärsen på Willys i Katrineholm sitt rättsliga efterspel. Under rättegången förklarade den före detta ansvarige det inträffade med att han var psykiskt ur balans

Mannen var sedan hösten 2004 ansvarig för butikens köttavdelning, ett uppdrag som bland annat innebar att han hade koll på det kött som låg ute i hyllorna och skötte malning och datummärkning. Rutinen var att utgånget kött kastades och skrevs in som svinn.

Nu kommer väl alla ICA-handlare skylla på att personalen varit psykist ur balans hela året. Dom har inte vetat vad dom gjort. Ha,ha!!

Såg ni han med den röda näsan. Där fanns köttfärsen omvandlad till
Chivas Regal. Lagrad i 25 år minst.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem