Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Villainbrott

Villainbrott

Nästan varje dag man öppnar tidningen så kan man läsa om ett nytt villainbrott, dag ut och dag in.
Fast det har blivit bättre, gransamverkan med polisen funka bra på dom flesta håll, och polisen syns bättre ute i dom små samhällen.

Fast jag tror att " SHERIFFEN I RYD " skulle ha en och annan åsikt om detta.
Efter att ha jagat " bovar " både dag och natt under lång tid, så storma polisen in och beslagtar hans (enligt åklagaren) helt lagliga vapen.

I England utbilda man " särskilda poliser " att bevaka dom mest utsatta samhällen. Det skulle vara helt otänktbart i Sverige.
Här har polisen ensamrätt på att jaga bovar.

Samtidigt hör man i från en del håll , att man kanske skulle stifta lagar, om skyldighet att ingripa.

Hur går det i hop ????
Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Jag har själv jagat bort folk som slangat bensin, som verkar vara en hobby i våra trakter, oftast är det missbrukare som behöver till sina bilar. Vet inte hur många gånger som man har ringt till polisen och bett dem komma när man varit vittne till lägenhets inbrott m.m.

Men eftersom man bor i ett litet samhälle så tar det runt 45 minuter innan styrkan är här och då är ju både förövarna och spåren borta.

Men som du skrev om vapnen så tror jag inte att den nya lagen menar på att de som har vapen ska ha rätt att använda dessa. "Man ska inte använda mer våld än lagen kräver"
Jag tycker så här: Jaga förbrytarna som vanligt men när de åker fast så ska det vara dödsstraff på stört.
Då tror jag att kriminaliteten minskar.
De som är kriminella försvinner på ett eller annat vis.
Ja, jag glömde att skriva att det var ett gammalt antikt vapen , som jag tror inte gick att använda . Han hade det nog mest till att avskräcka.
Annons
Dom som har larm klara sig bättre i från villainbrott , medan dom som har vakthund, nästan aldrig har inbrott ( om hunden är hemma).

I tyskland såg jag på ett ställe att man hade giftiga kobror, som vakt!

Jag undra bara? Hur bär man sig åt för att fånga in dom varje gång man kommer hem ????
patrikke!!

Inför vi dödsstraff på felparkering och snatteri så får vi inte vara med i EU.
He,he!!

Mig kvittar det. Jag får inte högre pension ändå.

Vi dumma svenskar röstade ju bort världens mäktigaste valuta. Euro:n
I Tyskland kallas vi " Die dumme Sweden "

Du har rätt i att dom kriminella har en tendens att föröka sig. Så ditt recept kanske skulle minska födelsetalet. Ha,ha!!

En medelväg vore kanske att kastrera dom som blir återfallsförbrytare. Då blir det svårt med återväxten i alla fall.
Thomas2!!

Det är inte svårt att fånga in en kobra. Men du måste åka helikopter till sjukhuset efteråt. Jag tror jag " kissar " på mig. Vilka dårar det finns!! Läs:


En man i 30-årsåldern i Björketorp blev biten av sin kobra sent igår kväll, och fick flygas med helikopter till Sahlgrenska universitetssjukhuset i Göteborg.

Det var mannen själv som larmade vid 23-tiden, och enligt polisen hade han då själv lyckats fånga in ormen, och stänga in den i terrariet. Enligt SOS Alarm är ormen en röd spottkobra, en mycket giftig kobraart, uppger TT.

Pressjouren på Sahlgrenska uppger att mannens tillstånd på söndagmorgonen är allvarligt men stabilt.
Jag trot att det är bättre att ha en stor vakthund. Giftormar inne i huset

Hugaliga!!!
patrikke
jag tror du glömt nåt, förstår att du är sjukskriven, brot lönar sig men inte i längden
Jag har en kusin som bor i ett exklusivt villaområde i California, diskuterade det här med villainbrott med henne en gång, och blev förvånad när hon sade att ingen hon kände i grannskapet hade inbrottsförsäkring.

Förklaringen var att samtliga hade hund, och att de hade någon form av privat övervakning, innebärande att grannarna hade en form av övervakningssamarbete.

Under de trettio år hon bott där, kände hon inte till ett enda inbrott, däremot för några år sedan en bilstöld.
De flesta hundägare sätter för stor tillit till sina kelgrisar. Om jag vill ta mig in i ett "hundbevakat" hus så har jag med mig lite prinskorvar till Fido. Medan han äter dem letar jag upp hans koppel och fäster honom i ett element och jobbar sedan lugnt vidare. De flesta hundar är nämligen inte skyddstränade utan hälsar glatt på främlingar ty även om de morrar och skäller går de gärna nära en inkräktare vilket inte en korrekt tränad hund gör. Lyckligtvis vet många tjuvar väldigt lite om hundar och hunden har därför avsedd avskräckande effekt.

För att skydda sig effektivast är det bästa en kombination av mekaniska skydd (inkrypningsskydd, brytskydd etc) och larm kopplat till larmcentral med åtgärd. Fido kan nog avskräcka men han är en familjemedlem som man är rädd om, fler än en hund har huggits ihjäl eller misshandlats av inkräktare. Grannsamverkan är bra för det egna psykiska välbefinnandet, för när det väl händer något har grannen inte sett ett smack, och det är jag tacksam för. Det innebär att han inte sitter och tittar i mina fönster.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem