Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Villainbrott

Villainbrott

Nästan varje dag man öppnar tidningen så kan man läsa om ett nytt villainbrott, dag ut och dag in.
Fast det har blivit bättre, gransamverkan med polisen funka bra på dom flesta håll, och polisen syns bättre ute i dom små samhällen.

Fast jag tror att " SHERIFFEN I RYD " skulle ha en och annan åsikt om detta.
Efter att ha jagat " bovar " både dag och natt under lång tid, så storma polisen in och...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Bästa inbrotts skyddet är faktiskt att bo granne med en mc-klubb....

Har en kamrat som bor granne med en syster klubb till en omskriven mc klubb här i stan, och han säger att det som vara störande förr nu har slutat. Ingen granne var emot klubbens inflyttande utan tvärtom när polisen kom dit och skulle göra sin "kontroll" av klubbens fest gick alla grannar oavsett ålder ut och bad polisen att låta grabbarna vara.

Där ser man lite vad lagens långa arm har för betydelse i vårt land...

konstigt! är det bara i villaområden det sker inbrott? enl.statistik från brottsrådet är vanlig lägenhet i storstad det vanligaste objektet. hund....ja visst men för f:n dubelbössa är alltid i alla lägen effektivast.
cicero
Där håller jag med dig bandit, problemet är ju bara att få en dylik klubb att flytta in jämte en. Å andra sidan riskerar man ev raket-anfall från konkurrerande klubb, och de kan ju missa målet...
Annons
Cicero:
Det där är ett vanligt argument från en som aldrig stått öga mot öga med en påtänd missbrukare. Om han dessutom gått in i huset när du sover och du vaknar när han står vid din säng så gör inte bössan så stor nytta.
Måste bara få lägga in lite om media.
Vi är alla en del av media vi har makten att påverka och värdera andra människor.
Har villainbrotten ökat ? Är det värre på stan ?
Eller är det media och politiker som vill få oss att tro det ?

Det är så lätt att påverka personer med media idag. Ta fågelinfluensan, Acrylamid... ( Hur många har dött av acrylamidfögiftning ?? ) Hur stort blev det i media !!!

Vi själva gör inte saken bättre, vi kan enkelt berätta om saker som händer i vår närhet och omgivning. (Säger inte att det inte är hemst, och heller inte att det inte inträffat) men man blir mer och mer rädd för allt.

Hänvisar åter till

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=59950

Se den !!

/Hidden
Tompaxox
jag lovar det er inte vanligt att inneha licens för kulvapen jag förstår dig jag har alldrig varit med om något så hemskt som du beskriver bössan gör nytta!
cicero
Cicero:
För att utnyttja bössan bör Du också vara hemma!

De alldra flesta inbrott görs när,

villan eller bostaden utan hyresgäster!!!
Jag menar att bössan inte gör någon som helst nytta. Tvärtom, är risken att tjuven får fatt i den så stor att jag aldrig skulle riskera mitt eget liv genom att ha en bössa tillgänglig.
Tompaxox
vapenskåpen i dag är i det närmaste omöjliga att ta sig in i..självklart
håller jag med dig om du ej har möjlighet till säkert förvar.
Mitt hem borde vara den säkraste platsen på jorden. Där har ingen ovälkommen person att göra! Som regel är det en och samma person som gör flera villainbrott:

Men får polisen tag i dom så släpps dom som regel efter förhör, ut och begå nya brott. Så var ska vi "vanliga människor" göra åt det ??

Vi måste har rätt att försvara vårt hem. Vilka risker det medför, måste var och en bedömma:

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem