Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Fyrverkerier

Fyrverkerier

Just nu pågår det, återigen, en spridd diskussion om Nyårsfyrverkeriernas vara eller icke vara.
De främsta argumenten MOT detta är följande (inte rangordnat):
1. Miljöförstöring 2. Djur blir rädda 3.Fulla ungdomar skadas allvarligt.

Håller detta för ytterligare ett förbud i vårt kära men underliga land??
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Jag älskar att titta på fyrverkerier!
Men det borde vara större kontroll över försäljningen!

Brevlådan har nästan översvämmats av reklam för försäljning av fyrverkeri, den ena billigare än den andra!
Och det är rena bomberna!
kent57!!!

Jag menar för faen inte att bara den ungen e problemet utan att, vad hjälper det att kalla på polis, när deras avkommor är av värsta sorten, han i 5:an är den 3:e i raden av sönerna som ställer till med en massa ofog i bostadsområdet!!

Den meningen med sonen var desutom bara en ( ) i mitt inlägg!!!


/Mi
people_lies!!

Jisses, vilka kloka ord från en så ung, jättesnygg kille!!

Måste visa din profil för min dotter, hon kommer att älska din bild!!



/Mimmi
Annons
"people-lies" är dessutom den enda hitintills i den här tråden som har hållt sig till själva huvudfrågeställningen i trådens start. Resten, 45+are, har enbart ordat om sitt eget personliga tyckande utan att komma m något konkret som hänger ihop med frågan.
kent57!!

Ojdå, ursäkta att man finns till!


1) Synd att miljön förstörs!

2) Förjävligt att min hund och alla andra djur blir rädda!!!!!

3) RÄTT åt de som super, tappar omdömet och blir skadade!!!!!

4) Hoppas bara att ingen "oskyldig" kommer i närheten och skadas
samtidigt!!!


/Mi
Varför kan du peoples-lies inte åka ut i skogen och smälla om du tycker det är så rolig så får du ju uppleva något som du tycker om, men kräv inte att andra ska lyssna på vad du tycker är skoj.
boax...har inte med ett ord ens antytt vad jag personligen anser och återigen verkar det vara f-n så svårt att läsa inantill (själva frågeställningen)
Men jag skiter i det här nu, meningslöst att ens försöka bedriva en vettig diskussion.
Förbjud allt vad smällare och raketer heter !stoppa dessa miljöbovar,Dessa fulla undomar, var vi bättre själva? Stackars hundar som blir rädda har hund själv
Det var inte ditt inlägg utan peoples-lies jag svarade på, men jag vill att du förklarar vad du menar med ditt svar till mej
konstigt att det skall föras samma diskussion före varenda nyår.
och att vi vuxna som langar håller på år ut och år in. och ger till minderåriga.

Det krävs en viss mognad att hanskas med pyroteknik, och inte ens då är det säkert, att vi tillåter att det langas pyroteknik eller att det brister i legitimering är sorgligt.

Är föräldrarna iblandade så har de 100% ansvar för sina telningar.
men som det ser ut är det lika mycket lite äldre ungdommar som köper ut
åt de mindre. Hur i sjutton skall förräldrar kunnat kontrollera detta.???
när olykan sker på bråkdelar av en sek.

det får du ge mig ett svar på people-lies, du som ännu inte har åldern inne för de stora doningarna.
bollen går även till dig Kent57.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem