Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Fyrverkerier

Fyrverkerier

Just nu pågår det, återigen, en spridd diskussion om Nyårsfyrverkeriernas vara eller icke vara.
De främsta argumenten MOT detta är följande (inte rangordnat):
1. Miljöförstöring 2. Djur blir rädda 3.Fulla ungdomar skadas allvarligt.

Håller detta för ytterligare ett förbud i vårt kära men underliga land??
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

1. God ton i forumet borde vara att svara på frågeställningen.
2. Ansåg att hitintills (gör det fortfarande i stort sett) var/är det bara "peoples-lies" som ahr gjort det.
3. Är inte ute efter ett bestämt svar"facit" men genomtänkta argument för de åsikter man möjligtvis kan ha enligt punkterna 1,2,3 i trådens frågeställning.
4. "boax" försökte inte ens...
svaret på din fråga måste bli : Ja
kent57 , jag gav dig ytterligare ett alternativ som i högsta grad kräver en åtgärd, den svarar du inte ens på. och som gäller andras väl och ve.

och som måste rättas till. det är nämligen ohållbart att nöjes raketer skall användas i vandalisering, brand mm
Annons
Håller med vargo:ja det räcker för att få till ett förbud.


Man borde förbjuda hembränningen också som de fulla ungdomarna dricker av innan de blir fulla
Man kan förbjuda hela sverige utom fallskärmsavtal för de behövs och får inte borttagas.(2 sista som skämt)
ok..."andras väl o ve" - en eller ett par ggr om året handlar just den vinklingen om fyrverkerier och den oreda de ställer till m.

Men handlar det om fyrverkerierna i sig eller om omdömeslösa handlare/köpmän , föräldrar, äldre som köper ut etc?

Är detta skäl nog för en lagstifning som helt förbjuder fyrverkerier som samtidigt erbjuder förtjusning, hänförelse, högtidlighet för långt fler mänskor?

Jag har inte facit - det var jag som ställde frågan...
Kent 57 förklara vad du menar, du har fastnat i din första fråga och om man inte följer det så passar det inte dej tydligen va lite flexxx
nej - jag hade en utgångsfråga och är enbart intresserad av svar p den - annars kunde jag gjort ngt annat
Boax!

Jag sa aldrig at jag var för smällare, nu har du läst emellan rader som inte finns, jag sade vad jag ansåg skulle inträffa om man förbjöd smällare, och även om man gjorde det skulle folk ändå alltid hitta kryphål, som att köpa utomlands, försöka göra egna ( vilket kommer leda till ännu fler skadade)
.
vill också påminna dig att det stod längst ner att det var bara min synvinkel och att ni inte behövde lyssna på det.

Jag kanske är ung men jag är smart för min ålder och jag kan uttrycka mig efter läsare,

Får väl också tacka mimmi för komplimangen och det går alldelles utmärkt att visa bilden för din dotter


Tack allihop!
Frågan gäller väl inte om smällare skall förbjudas eller inte. Frågan gäller väl om de tre uppräknade punkterna räcker för ett förbud och det gör det definitivt det behövs inte så mycket för att det skall bli ett förbud.Det hade varit intressantare om frågan hade gällt vad vi tyckte om nyårssmällare ,jag har själv varit 15 år och kommer ihåg vad jag tyckte då
kent57!!
Du vill inte ha´ 45+ åsikter!
Men Du har fått 15+ som Du tycker är de enda godtagbara.

Så Du kanske förstår att Din fråga är ganska flummig !

I detta underliga land, som Du kallar det, finns det olika åsikter!

En del vill ha förbud en del vill ha bättre kontroller o.s.v.

Kanske borde Du som Du själv skriver gjort något annat!!
/65+

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem