Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Historier

Historier

Det äldre paret hade nu först på gamla dar fått elström indraget i stugan.
Gubben (en förståsigpåare) hade berättat för frugan om
allt det nya drog ned sig.
Man kunde bara trycka eller vrida på en knapp så hände något.

En tvättmaskin inköptes och när den var på plats så kastades
några klädesplagg in, och maskinen kördes igång.
Där stod både gub...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 65
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7

En liten 12-årig kille, som släpade på en tillplattad död groda kopplad i ett snöre, gick in på horhuset i den lilla byn. Han sa till bordellmamman: - "Jag vill ha sex med en av tjejerna. Jag har pengar och går inte härifrån förrän jag har fått det jag vill ha!"
Bordellmamman, som struntade i alla moraliska värderingar, funderade faktiskt en liten stund, men sa sedan: - "OK då, välj ut en av mina flickor."
Han frågade: - "Har någon av dem någon sjukdom?"
Bordellmamman svarade naturligtvis "Nej", men pojken påpekade: - "Det snackas om att alla som varit med Lisa har blivit tvungna att ta en spruta efteråt. Så det är henne jag vill ha!" Eftersom pojken var så beslutsam och dessutom faktiskt hade pengar, så fick han som han ville.

Han gick in till Lisa, släpande på sin döda groda. Tio minuter senare kom han ut, fortfarande med grodan i släptåg. Han betalade och var på väg mot ytterdörren, när bordellmamman frågade:
- "Varför valde du den enda av mina flickor som bär på en smittsam sjukdom?"
Han svarade, om än lite motvilligt: - "Jo, ikväll när jag kommer hem så skall mina föräldrar gå ut på restaurang och lämna mig hemma med barnvakten. Hon kommer att ha sex med mig, för hon gillar små pojkar, så jag kommer att smitta henne. Senare kommer min farsa att skjutsa hem henne, och ta sig ett nyp på vägen, så då får han samma sjukdom. När han kommer hem igen så kommer han att spänna på morsan, och i morgon knullar hon som vanligt med brevbäraren."
- "Och det är DEN jäveln jag vill åt, för det var HAN som körde över min groda!"

Pojken fick se sin mamma naken för första gången och
frågar vad hon har mellan benen.
Hon svarar att det är skurborsten..
Några dagar senare får han se henne naken
igen och ser att hon är rakad.

Han frågar förvånat, var skurborsten är.
Mamma svarar att hon tappat den..
Ett tag senare kommer pojken springande
till mamma och säger att han hittat skurborsten.
Var då undrar mamma??

Pigan har den, hon håller på att tvätta
pappa i ansiktet med den....

/Mimmi
En bonde i mellannorrland tyckte att han måste uppdatera sig i tiden och skötseln av gården. det hade blivit så mycket pappersarbete. så han köpte sig en dator. det här var på åttiotalets början. Datorn satte han i sitt nyinredda kontor i anslutning till ladugården. men han märkte snart att det var svårt att hantera en dator, det var så många kommandon som skulle tryckas in på tangentbordet...Han tittade sig omkring och fick en undring. han märkte att det sprang en väldigt massa möss omkring i all språng. Så klurig som han var så inredde han logen till en verkstad. Det dröjde inte länge förrän han hade listat ut hur det hjälpmedel till datorn skulle vara utformat. Någonting att ha i handel med en råttsvansliknande tåt i ena änden...
Han började tillverka pekdonet i stor skala och det gick åt som smör och pengarna bara trillade in. Men det där med moms och skatt på kapitalet det hade han aldrig hört talas om.
Det kom till skattmasens kännedom, varför denne åkte ut till bonden för besiktning av gården och ville bli visad runt. Men då sa bonden, där finns bara en massa möss. Varför han litade på bonden som var en rediger och ärlig man i bygden.
Det var en skröna om datormusens tillkomst.
Annons
Vi har för bråttom i vår hektiska värld för att vi ska ha tid att stanna och tänka på livets grundläggande frågor som t ex:

- Varför kommer pizzan fram snabbare till kunden, än ambulansen till patienten?
- Varför finns det parkeringsplats för rörelseförhindrade framför skridsko-banan?
- Varför beställer folk en dubbel osthamburgare med stor pommes frites och Cola light?
- Varför köper vi hotdogs i tiopack och korvbröd i åttapack?
- Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun?
- Varför är inte ordet förkortning kortare?
- Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn?
- Varför finns det inte kattmat som smakar mus?
- Varför står det på hundmatburken "ny bättre smak", vem har testat detta?
- Alla känner väl till flygplanens svarta låda, som alltid håller sig oskadd. Varför tillverkar man inte flygplanen av samma material?
- Varför trycker du fjärrkontrollens knappar hårdare när batterierna är nästan slut?
- Varför tvättar vi handdukarna, händer är väl rena när de torkas?
- Varför använde Kamikaze-piloterna hjälm?
- Hur har man fått skylten "gå inte på gräsmattan" ut till mitten av
gräsmattan?
- När ett ord är fel i ordboken, hur vet man det?
- Har arbetarna på Lipton kafferast?
- När jag köper en ny bumerang - hur blir jag av med den gamla?
- Varför har byggnader som ska var öppet dygnet runt överhuvudtaget lås?
Det här är så kul att det kommer att sysselsätta Dina tankar ett tag.

Jag tror att Du kommer att försöka minst 50 gånger för att se om Du kan överlista Din fot, men det kan Du inte!

1. Sitt ner, lyft Din högra fot ifrån golvet och cirkulera den medurs.

2. Nu, medan Du gör det, skriv siffran "6" i luften med Din högra hand.

Din fot kommer att ändra riktning!

Så är det ..... och det finns ingenting Du kan göra åt det!


Sida:
« 5 6 7


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem