Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

SAAB

SAAB

SAAB-aktien står i över 60:-. Det är något lurigt. Den är värdelös i mina ögon.

Känner på mig att något är på gång.
Skulle inte bli förvånad om Trollhättan kommer att kallas "Chinatown" inom en snar framtid.
Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Jag förstår inte...
GM äger både SAAB och CHRYSLER och har fortfarande SAAB´s verkstäder kvar i Sverige. Är det då rimligt att svenska banker inkl. Skattebetalarna borde stödja GM`s kvarlevor här i Sverige… och då även stöd för GM som har dom verkligt stora bekymren för sin överlevnad, förutom SAAB. Isåfall ska man väl betrakta Chrysler som adopterad till både SAAB och Sverige. Är det då inte lika bra att vi rensar ur våra fickor och köper upp hela GM, så får blivande SAAB och bankkoncernen begära hjälp av amerikanska banker för att rädda Chrysler´s överlevnad… för det ska ju och det måste ju tillverkas bilar och åter bilar…
Förlåt men detta ämne torde vara alltför globalt för min hjärna…

ja flikar in här
men har ni tänkt på att grannarna till saab i trollhättan också har varslat
men ja undrar oki de är lätt att vara efterklok men va tänkte saab på när de erbjöd gm att köpa saab ??
samma med volvo hur tänkte de när ford köpte volvo

men ja tänker på de som nu är anställda på saab ........ inte kul
å betänk att de som har familj å hus å lån huvvva nej nu får reinfeldt ta sig i kragen å tänka om eller.................................
Tror att både saab å volvo är för små....Antalet biltillv kommer minska ...Sen att ha hus å annat betala å inga jobb är för jäkligt......använd statliga pengar.. hjälp folk få uppskov med huslån .Ingen tjänar på att vi går ner oss som USA där fattigdomen är stor ,,,,folk går från hus å hem .Använd skattepengarna hjälpa människor i Sverige kasta-- dom till Volvo Saab i utlandet tror ja inte på .....Hoppas att det kunde vända upp snart ....Men allt hänger väl på att Obama får USA börja rulla .
Annons
Jag blev väldigt förvånad när både SAAB Automobil och Volvo PV såldes till USA.

Men nu börjar jag förstå. Dom anade oråd om överetablering i personbilsbranchen redan då. Men att USA gick på den lätta. Men....!!

Jag tror regeringen spolar SAAB till förmån för Volvo PV.
Eller ryker båda två. Vad tror ni.???

Det blir gott om förtidspensionärer i Västra Götaland. Helt klart
Har GM köpt Chrysler nyligen?? För det har dom aldrig gjort innan.. Däremot har ju både daimler och fiat varit delägare i chrysler.
Hur många bilmärken står under GM-koncernen förutom Chrysler-Opel-Saab…
Chrysler är tydligen fortfarande en egen koncern och har inget med GM att göra,men har du andra källor så uppge gärna dom..
Jag vet egentligen ingenting vad GM står för. Jag trodde att SAAB-OPEL-Chrysler-Chevrolet och Hummer på något vis hade anknytning till GM´s strategi och isåfall undrar jag om det finns fler bilmärken tillhörande koncernen? Enligt repotage i kvällens aktuellt från Tyskland så pågår det samma sak för OPEL som för SAAB i Sverige...Det va då jag undrade hur många bilmärken som har med GM att göra...
varför gissa , när man kan gå till GM och söka??

[http://www.gm.com/utilities/gmsites/] .
leiake !Jas är verkligen lätt sålt flygplan där har du fel ! Det är regeringen som sätter stopp. annars håller jag med er i detta forum. Undrar vad maud olofsson tänker med ok vi ska inte leka med våra skattepengar men hon pratar ju som dom blinda slåss! att säga bara att saab inte ska bygga bilar,dumt så det förslår. Saab är ett kunande och tekniskt sett ett bra märke.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem