Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

SAAB

SAAB

SAAB-aktien står i över 60:-. Det är något lurigt. Den är värdelös i mina ögon.

Känner på mig att något är på gång.
Skulle inte bli förvånad om Trollhättan kommer att kallas "Chinatown" inom en snar framtid.
Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Tycker nästan det vore brottsligt om regeringen skulle gå in för att rädda SAAB. Det är tragiskt för de som drabbas av en undergång, men man måste vara realistisk, varför skalle skattebetalarna betala för ett företag som gjord miljard förluster de senaste åren, nej helt emot mina vanliga tankar om regeringen, så gör de nu det enda rätta, hade varit bättre om de stimulerade möjligheterna för småföretagen i landet att överleva.
Har inte läst hela tråden nu.

Saab har ju gått med förlut de senaste åren sägs det.
Vad är då en förlust enligt större fabriker?

Det är att vinsten är lägre än beräknat.
De kan beräkna att de ska tjäna 90 miljarder ett år men får bara ihop 86 miljarder, då har de helt plötsligt en förlust på 4 miljarder.

Hur går det ihop?


Sedan måste jag tillägga att jag stöttar saab och har även köpt en sådan nu.
Den är inte ny, men betald. Hoppas att det gör skillnad.
Göcke.
Herre j... GM har mycket att stå i, 16 märken att handha...jag skulle bli snurrig av att ha två olika märken till mitt föfogande. Inte konstigt att GM går dåligt och för att täcka upp GM´s förlsuter så krävs svenska skattebetalare på miljardbelopp. Oavsett parti så håller jag med regeringen i detta läge. Det är GM som äger SAAB det är GM som ensam får stå för sina bekymmer...Vore SAAB svenskägt så skulle jag känna mycket stor patriotism...
Annons
16 märken men hur många varianter av varje?
???
Det kan man inte uppskatta utan vidare...
Jag tittade på tv-4 nyheterna ang. SAAB
Företagsanalytikern Ronald Fagerfjäll tror att det blir en rekonstruktion för Saab. Kolla får ni både se och höra, låter trovärdigt...
wow va ja älskar lilla ängeln Maud olofsson
hon är så underbar hihihihi (ironi)
åååå,,, denna regering som är så perfekt, å sköter Sverige med en så hjälpande hand,
alla får de bra, ingen får mindre än den andra , å alla företag går +++ hela tiden hihi (ironi)

............. kunde inte låta bli att skriva om denna regering mm ,men nu har väl alla de blåa fått som de ville så hurra till er som röstat dit dom

nyval snart ??? nån mer än ja som tror de??
nytt ord för konkurs har skapats i Sverige nämligen rekonstruktion (långt ord)

ok, visst Saab ska väl inte ha hjälp av skattepengar , men vem vill köpa ett sånt företag med sån usel ekonomi bakom???
nej låt saab förbli svenskt på nått vis eller hur
Märkligt inlägg, 75% ösa galla över regeringen, sista 25% så gör regeringen rätt?
varför blev inte du stats minister ernest?? då hade siffrorna varit 0,00000%
????????? Förstår tyvärr inte meningen med ditt inlägg, kanske därför jag inte blev statsminister?
skojade lite med dig ernest bara

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem