Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

SAAB

SAAB

SAAB-aktien står i över 60:-. Det är något lurigt. Den är värdelös i mina ögon.

Känner på mig att något är på gång.
Skulle inte bli förvånad om Trollhättan kommer att kallas "Chinatown" inom en snar framtid.
Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: «1 2 3 4 5 6

rutan, har Du arbetat 30-40 år inom ett företag,
så kan man gått säga att man gett sitt liv till dem.

De har fått mer av Din vakna tid, än familj och vänner fått!
Varför jag trodde att Trollhättan skulle kallas "Chinatown".

Min tanke var att kineserna skulle köpa SAAB Automobil och flytta med sig lite
kineser dit. Men dom är smartare än så. Dom köpte verktygen och flyttade till
Kina.

Om några år kan man köpa en kinesisk SAAB här i Sverige för halva priset.
Det blir den modellen som visas i bifogad länk men med nya dörrar.

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03697.jpg
först och främst så tycker jag det e tråkigt om det nu händer. har ej så stor koll just nu på saab. men jag har bara att säga att själva saab som märke har ej gått så dåligt som siffrorna säger varje år. vet av egen utsago att saab för köpa delar till över pris som kommer tex från opel samt att dom nästan ger bort på saker som kommer åt andra hållet. bättre att opel går med vinst än en liten bilfabrik i skandinaven. det andra är att vi i sverige har en liten fördel det går att skriva av en viss del av en förlust varje år. det tredje är ju vilket företag på andra sidan atlanten vill ha ett företag som går med förlust varje år, när dom e så mål medvetna och vill se resultat.
Annons
Ja jag skulle vilja påstå att det låter tämligen otroligt att SAABs personbilar skulle ha gått med sådan förlust som det påstås. Skulle ett amerikanskt företag hållit dem under armarna i alla dessa år? Nä de skulle givetvis sålt dem för länge sedan. Ett stort företag som GM väljer själva var de vill plocka ut vinsten, och ett högskatteland som Sverige är kanske inte rätt plats. Där kan man istället pyssla med dyra experiment och tester.
Det ser jag inte som något konstigt, men att våran egen regering var så snabba med att ställa upp på svartmålningen har jag väldigt svårt att förstå. Om inte Maude hade börjat skrika om att SAAB borde göra vindkraftverk istället för bilar så hade SAAB kanske haft en annan köpare än Spyker nu...
Kirklund!

Denna affär är inte i hamn med Spyker. För mig verkar det osannolikt att det
blir någon affär.

Det verkar som regeringen skjuter eländet framför sig.
Men dom har garderat sig med bra säkerheter. Så dom är inte så dumma.
Vi skattebetalare förlorar inte på att Spyker försöker.

Så mycket har jag förstått.


Sida:
« 4 5 6


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem