Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

SAAB

SAAB

SAAB-aktien står i över 60:-. Det är något lurigt. Den är värdelös i mina ögon.

Känner på mig att något är på gång.
Skulle inte bli förvånad om Trollhättan kommer att kallas "Chinatown" inom en snar framtid.
Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Det var nog mer än GM som låg bakom nerläggningen av saab. Tänk om Kina fått ta del av Saabs teckning!! Dom hade konkurrerat ut hela värdens biltillverkare!!

Har ni läst om "Den gula faran"??
http://www.youtube.com/watch?v=15LSmmjqn1M
fundera på detta...
Saab kommer ej att läggas ner, finns en gruppp investerare som kommer att köpa upp saab och driva det vidare. Och vidar utvekla det som GM inte gjorde.
Ett tips köp saab aktien.
Annons
åkerby, du ska inte tro på allt du läser. Hemliga investerare låter märkligt. Men jag hoppas du har rätt.
Vad har Saab aero aktien med Saab personbilar att göra? Saab som finns på börsen tillverkar flygplan..................
Stora rubriker i ab Vi har gett våra liv till saab. Hur tänker dom? dom har haft ett arbete under många år och fått betalt antar jag. Det är väl saab som gett dom ett liv? Nu när de är arbetslösa får de väl som alla andra tillsvidare få sin inkomst från akassa om de inte gått ur den när avgiften höjdes. Sen är det ofta så under livets gång att man ibland har det bra ibland mindre bra man får helt enkelt rätta mun efter matsäcken
rutan
Och vem tror du har fixat pengarna till företaget, även om det inte varit så mycket de senaste åren? Men det är ju så företag fungerar, man skall tjäna pengar, och det är arbetarna som fixar pengarna. Jag blir SÅ förbannad på ditt resonemang. Tänk på att du själv arbetat, och var har företaget fått dom pengarna så att du kunde tjäna ditt uppehälle?
Leaike

sluta med att jämföra Volvo vs Saab, volvo har väl bättre kassaflöde än saab ,trots att även volvo går sämre så har ju tex deras bil verksamhet med bilförsäljning ökat de senaste mån , + att volvo är ett världs företag med FLERA ben att stå på , de kan ju kvitta sina förluster mot deras andra verksamheter i företaget, det var därför volvo fick pengar från regeringen ,de hade en plan + att de utvecklar miljöbilar som ligger många steg före saab , snart kommer bilar från volvo som kommer att ligga långt fram med ny miljöteknik ...............
leiake! Du vet inte vad du pratar om varför skulle trollhättan kallas för chinatown?
Blanda inte volvo med saab skaffa fram fakta först som fjälkobonde skriver så ligger volvo mycket längre fram en vad ni vet, både inom bil och flygplans motorer
fråga en som vet jobbar inom volvokoncernen.
IvoBaloo Mig har hela svenska folket försörjt eftersom jag arbetat inom vården. Men att säga att jag gett dem mitt liv är väl ändå att ta i . Du skriver ju själv att det är så företag fungerar Om inte pengarna rullar runt så får ju ingen något varken företag eller arbetare. Inget företag inget arbete inga arbetare inga företag. Nu har vi ett samhälle som bygger på detta, det får vi nog acceptera.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem