Torsdag 9 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Alkoholkonsumtion

Alkoholkonsumtion

Har märkt att det ofta i inläggen går lite off topic, inte så mycket men det verkar som många har intresse av att tala om att de just tagit en öl eller skalla ta en, eller så är det lördag och då skall man dricka öl, eller kanske någon får en pik för att han inte verkar nykter.

Hu mycket alkohol förtär ni egentligen på ett år. för egen del skulle jag tro att jag dricker 4 liter starksprit, 3 flaskor vin och ingen öl eftersom jag inte tycker om det.

Tror själv att jag ligger en bra bit under genomsnittet, eller har jag fel för mig?

Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

För att inte tala om alla som startar en tråd som handlar om alkohol, förmodligen långt gångna alkisar.
Finns redan en tråd om detta ämne startad av: jigsaw 2009-07-04 16:53

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=89612
Vem annars?
Annons
per66
hyvens kis men du bidrar inte särskilt mkt till statskassan,tre flaskor vin på ett år????????? f--n trot.
Men OJ!! Vad det kan bli !
"Guben" och jag delar 1 fl. Vin på helgen!

Det blir ju nästan 50 l. per år!
Alltså 25 l. var per år! Vi får nog sluta med det!!
Gillar egentligen inte vin heller, men det blir ju alltid något glas vid någon högtid, för min del är det Whisky och Gin som gäller
" om mamma luktar på korken till vinflaskan blir hon full", säger dottern min. Således alkoholhaltigt ytterst sällan.
Jag har ju "ölat" en hel del men nu varit helt vit i över ett år och mår faktiskt jäkligt bra för det..
Bandit
det är lysande,fortsätt att varande ett föredöme för ungdomar,själv super jag mig trekvartsfull en dag i veckan det är roligt men jag vill inte inplimentera ungdomar till dyliga förlustersel
Jag testade mig på bifogad länk. Det var ett bra test. Faktiskt. Jag dricker lite mer alkohol än genomsnittet i Sverige. Men vadå.....!

Trodde jag skickade hela testet till Göcke. Men det var bara ett tips om denna länk. Den lägger sig i skräpposten för övrigt. Dåligt!

Testa er själva om ni vågar. Men fuska inte!!!

http://www.alkoholprofilen.se/

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem