Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Alkoholkonsumtion

Alkoholkonsumtion

Har märkt att det ofta i inläggen går lite off topic, inte så mycket men det verkar som många har intresse av att tala om att de just tagit en öl eller skalla ta en, eller så är det lördag och då skall man dricka öl, eller kanske någon får en pik för att han inte verkar nykter.

Hu mycket alkohol förtär ni egentligen på ett år. för egen del skulle jag tro att jag dricker 4 liter starksprit, 3 flaskor vin och ingen öl eftersom jag inte tycker om det.

Tror själv att jag ligger en bra bit under genomsnittet, eller har jag fel för mig?

Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

per 66 du har en poäng skelvklart är det så!!!!
Det är bara det att c.a 15millioner meniskor i värlen skiter i vad du säger!
Självklart är det många människor som struntar i vad
Du, jag eller per66 säger!
Men visst kan det vara skönt att få säga en del
av vad man tycker, även om ingen bryr sig!!
Annons
Är inte detta lite typiskt svenskar? Räkna antalet intagna droger sen få ågren av det och säga att man ska dra ner på det? varför inte vara som man är och njuta av det man har, jag tar gärna en öl eller två varje dag om det passar sig. så det så!
Någa leiake du förefaller vara (lagom) fan vad det är svårt att stava rätt trots att jag har åkt vasaloppet 6 år på raken överseende önskas!
Ja det är ju märkligt jorden har funnits i 4 miljoner år...Rymden i en flaska är knappt volymen i vad vår livslängd rymmer i den.

Men för i helvetet...Det är ditt liv och du gör vad du vill....
I Skåne har vi ett uttryck som heter "blanda ihop koddarna med morötterna", en del av svaren här tyder på att man antingen gör det, eller så har man ett väldigt dåligt samvete, fattar inte hur man kan besvara en enkel fråga med att det är typiskt svenskt, eller hur många miljarder som skiter i vad man säger, skulle vilja påstå att sådana svar är väldigt omogna och Off Topic!
Instämmer med per66 för en gångs skull

Men ja ställer motfråga : varför överhuvudtaget börja med sprit ?
Ok visst nån snutt vid högtids tillfällen ,det säger jag inget om ,men att pumpa isig brännvin och öl hela dagen är nog en ganska vanlig syn i dessa dagar.
Har många exempel omkring mig så jag ser hur dessa människor verkligen mår illa .
Och ja anser att det borde disskuteras mera om drog och sprit problem i detta land
Tror knappast mina ögon, men tack här är vi överens!
När jag läste detta så tänkte jag på alla färjor. Det är inte många som dricker vatten på en färje- kryssning. Ha,ha!"

"Alkoholens fördelar kom främst till pass under långa färder till sjöss. Vatten blev snabbt orent, och ombord på långseglare användes därför bara öl och vin - ingen drack vatten."




Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem