Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Alkoholkonsumtion

Alkoholkonsumtion

Har märkt att det ofta i inläggen går lite off topic, inte så mycket men det verkar som många har intresse av att tala om att de just tagit en öl eller skalla ta en, eller så är det lördag och då skall man dricka öl, eller kanske någon får en pik för att han inte verkar nykter.

Hu mycket alkohol förtär ni egentligen på ett år. för egen del skulle jag tro att jag dricker 4 liter starksprit, 3 flaskor vin och ingen öl eftersom jag inte tycker om det.

Tror själv att jag ligger en bra bit under genomsnittet, eller har jag fel för mig?

Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

haha leiake , spamar du min spamkorg med testrapporter.!!

du har rätt att den hamnade där.

annars så blir en öl till maten ca 33cl / dag ca 100liter på ett år
det kanske lönar sig med att köpa en stor kagge med en gång.
leiake
kul test det där kanske nyttig ochså för oss medmorgare jag hamnade på hygglig mittimellanplats!
Jag fattar inte hur man kan tycka ÖL är gott.
Beskt hu jag ryser bara jag hör mamnet.
Annons
Då är vi 2 Christina!
Christina!

Jag tror du har smakat öl med för stark volymprocent Allt över 3,5% blir lite beskt. Jag håller med dig. Jag provade 10 volymprocent. Ni tror det inte.
Men jag hällde ut det. Odrickbart.!

Man klarar sig med kranvatten. Jag vet!
Trotts mina 25 l.vin /året, ligger jag på den lägsta nivån!
Den dagen då någon berättar sanningen om sina alkoholvanor då är jag
"Kalle Anka". Det går inte att berätta. Ena dagen så andra dagen si.

Jag själv är lite orolig i kroppen. Då hjälper faktiskt alkohol. Jag har tabletter mot denna oro. Men dom tar 2 timmar innan dom verkar.

Det är 2 timmar för länge.

Visst går det att berätta sanningen Leiake, annars är man inne i en förnekelseprocess, och då har man väl förmodligen för hög konsumtion?
per66!

OK! Kalla det vad du vill. Förnekelseprocess är inte rätta ordet.

Man kan kanske kalla det för "verklighetsflykt".

En stund i alla fall.
JaJa Grabbarna en alkoholist skiter fulsändigt i dina usla genomsnitt men va f_an vi lever i ett fritt samhälle Leve friheten!!!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem