Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Alkoholkonsumtion

Alkoholkonsumtion

Har märkt att det ofta i inläggen går lite off topic, inte så mycket men det verkar som många har intresse av att tala om att de just tagit en öl eller skalla ta en, eller så är det lördag och då skall man dricka öl, eller kanske någon får en pik för att han inte verkar nykter.

Hu mycket alkohol förtär ni egentligen på ett år. för egen del skulle jag tro att jag dricker 4 liter starksprit, 3 flaskor vin och ingen öl eftersom jag inte tycker om det.

Tror själv att jag ligger en bra bit under genomsnittet, eller har jag fel för mig?

Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5

Tack för det DedaPera, inte så ofta jag startar trådar, så det är intressant för mig att följa vad ni tycker i ämnet, sex kan ni väl diskutera på annat håll!
Alkohol är ju rätt så allmänt och man stöter på det oavsett om man vill eller inte.

Sex (sexualitet) är ju desto mer privat mellan 2 personer och bör ej diskuteras i denna tråd...

Stå på dig per66 .... detta är ju ett ämne som berör oss alla ....

Jag själv är sen 22 år tillbaka blygsam med spriten blir ungefär 1 liter sprit och några (c:a 10 glas) öl per år.

Slutade att dricka sen min bror blev ihjälkörd av en person som var alkoholpåverkad dagen innan ... därav min negativa inställning till alkohol

PS!
Deda = morfar/farfar Pera = smekform av Peter, därav min nick DedaPera

Men var inte tråden startad om alkohol å inte sex eller???
Men egentligen så finns de ju mycket gemensamt mellan sex och alkohol
Annons
japp så var det alkohol missbruk och elände kan alla diskutera till förbannels
men nämner man sex då kommer kd snubbarna och slätar över med något ogripbart,otroligt nog är vi alla varelser här just nu för att två,man kvinna blev kåta och gjorde oss.Kan något bli vackrare??
Snälla cicero.!!!

Denna tråd handlar om Alkohol .... vill du tvunget diskutera sex och förhållande så öppna en tråd om de ämnen och diskutera det där... men för guds skull sabba inte denna tråd...
Finns det inga fler som vill kommentera detta inlägg av per66 ... eller...
Det är svårt att säga vad man förtär i alkohol på ett år.
Jag dricker nästan bara öl när det är alkohol och det är då mest 2.8:or som jag dricker för de är godast.
Det är ej i berusningssyfte som de intages utan det är för att släcka törsten och för att man vill vara sig själv för en stund.( ja det är norrlands guld som gäller)

Jag är otroligt noga med att inte köra bil efter att jag druckit även om det känns bra så är säkert inte omdömet och reaktionsförmågan riktigt riktig för det. Inte ens efter en 2,8 kör jag bil.

Det är viktigt tycker jag.

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem