Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live

Windows Live

Har ett problem med Windows Live. Fick det inte till att fungera och avinstallerade det för att installera om det igen men då får jag upp att jag redan har installerat Windows Messenger, Windows Live mail. Hur ska jag göra för att få det att kunna installera det igen?
Antal svar på detta inlägg: 67
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Det måste finnas .dll filer som ligger kvar i datorn efter att hon har avinstallerat det i Revo Uninstall. Jag har sökt igenom hela datorn utan att hitta något som har med Windows Live att göra och lika förbannat så går det inte att installera utan det kommer bara upp att det är installerat.
Om jag fattat Raj-Raj rätt...
Innan jag laddade ner Windows live Messenger så gick jag in på kontrollpanelen valde program och funktioner, längst ner på i nya fönstret avinsallerade jag allt som hade med Windows live att göra. Därefter laddade jag ner Windows live Messenger på nytt utan problem. Detta gäller alltså för Windows Vista.
Ja, så har det gått till här med fast hon har avinstallerat det genom Revo Uninstall. Sedan försökte hon att installera från Windows Live Essential som hämtats från nätet och då kommer det upp i installationsprogrammet att mail, messenger och toolbar är installerade. Det går inte hur man än gör att kunna installera om dessa program igen för de är redan förbockade att de finns i datorn installerade. Jag ger upp nu för det går absolut inte hur fan man än gör att installera om de igen.
Annons
Jag vet inte vad Revo Unistaa är för något, men avinstallera alla windows live manuellt på det viset som jag föreslog. Sök på Google, välj "ladda ner Windows Live Messenger gratis" på svenska alltså.
Eftersom det ändå har gått åt h-e så försöker vi igen. Regedit/Click "HKEY_CURRENT_USER,” click "SOFTWARE,” and then click "MICROSOFT.” Click "Windows Live Mail” and then press “Delete” to remove the registry key.

Säkert samma procedur med dom andra programen.
Sök överallt på din dator efter live programen. i C: och i appdata som är en dold fil under användare.
Kolla även schemaläggaren eller C: (om nu din hd heter så) tasks.
Du får inga felkoder som man kan söka på när du försöker installera?

Hittade även detta och det är ju lite mer seriöst:

http://support.microsoft.com/kb/940065

Testa detta först.
Lycka till
Okej, jag ska kolla det i morgon och återkommer hur det har gått. Kan ju vara något så vi testar i alla fall.
Nej, det kommer inga felkoder alls utan et går att installera de programmen som inte är installerade hur bara som helst.

Vad menar du med schemaläggaren och tasks? Disken heter c: som programmen har varit installerade i.

Kollar i morgon och återkommer med svar.
Nu har jag testat alla förslag jag har fått här med det går lika väl inte att ominstallera Windows Live igen för installationsprogrammet säger att det redan är installerat.

När jag söker på c:/ disken så hitar den spår från installationen men jag inte ta bort filerna för jag har inte behörighet står det. Jag är inloggad som administratör men lika väl går det inte, ger snart upp och blåser datorn om inget har något förslag.
Detta är helt vansinnigt! Man äger datorn men inte fan får man göra som man vill! Testa detta, om du högerklickar på filen och väljer egenskaper. Sen säkerhet tror jag det heter så ska du kunna redigera behörigheten.
Har du nu tänkt och blåsa datorn så varför inte testa?
Det står att "Den begärda säkerhetsinformationen är inte tillgänglig eller kan inte visas".

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem