Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live

Windows Live

Har ett problem med Windows Live. Fick det inte till att fungera och avinstallerade det för att installera om det igen men då får jag upp att jag redan har installerat Windows Messenger, Windows Live mail. Hur ska jag göra för att få det att kunna installera det igen?
Antal svar på detta inlägg: 67
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Installerade du samma version så du inte försökte installera en äldre ovanpå den nyare?
Går det inte att välja vid installationen då så att du bara installerar mailen?
Du kan ju även prova detta:
du går in i program och funktioner och avinstallerar Messenger då (förutsatt att du har den installerad) och sen provar att installera hela paketet igen. Men se till att rensa i registret och ta bort allt som har med Messenger och Win Live Mail innan.
Ett ställe som program gömmer sig och oftast inte tas bort vid en avinstallation är appdata som ligger som en dold fil under user/användare.
Ska du avinstallera så använd programmets egna först och främst och rensa manuellt efter det. Finns också Revo uninstaller men det tar bort lite väl häftigt ibland.
hoppas du blev lite klokare.
Håller på att rensa registret för det låg en massa där. Undrar om du har en länk till den absolut senaste version av Windows Live programmen?
Här tror jag du ska finna vad du söker:

http://download.live.com/messenger

Hoppas det ordnar sig för dig.
Jag tror att jag valde mailen och sen kunde man välja vilka prog som man skulle lägga in tillsammas med mailen. Men jag är inte säker.
Lycka till!
Annons
Det går inte att installera programmen ändå. Det står att det redan är installerade och jag kan bara välja de alternativ som inte är installerade. Har rensat bort allt som har med Messenger och WIndows Live mail att göra i registret. Måste vara något annat som gör att det inte går att installera och som känner av att programmen redan är installerade fast dom är borttagna.
hur avinstallerade du
och varför redigera i registret, ???
är det någon jävla patentlösning som florerar idag.

nog har du satt dig i knipa.
Hm detta var ett knepigt problem. kollade du i program och funktioner innan du började härja i registret? Har du sparat dom registerposterna som du plockade bort?
Har du några systemåterställningspunkter sparade?
Kör du som admin på din dator?
Vilket OP har du etc?
Verkar som det ligger några DLL filer kvar nånstans som stoppar.
Jag själv har aldrig varit med om detta tidigare men det finns dom på IS som är betydligt duktigare än jag så ge inte upp!
Jag ska hjälpa dig meddet jag kan.
Göcke!
redigera i registret efter en avinstallation är ofarligt om man vet vad man tar väck så nån "jävla patentlösning" är det inte.
du som kan det mesta kan väl hjälpa till istället för att skälla på oss mindre vetande.
Jag är ingen expert men jag försöker hjälpa till!
För att avinsallera messenger.Leta fram filen SYSOC.INF(finns i den dolda mappen(i wxp iaf.) C:\WINDOWS\INF)och öppna den i anteckningar genom att högerklicka på den och välja redigera,leta upp raden msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf hide,7 och ändra den till
msmsgs=msgcocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7
efter det gå till kontrollpanelen där du nu borde kunna ta bort messenger
och installera win live messenger med alla tillbehör
Mvh.peppe
jigsaw , det är för mycket rotande i registret som patentmedicin.
de löser inte alltid problemet.

kalle52 , har en mer naturlig väg att lösa problemet.

som kan vara lösningen
Göcke
Okay du har nog rätt. Men hur många på IS som sysslar med datorer tror du skulle komma på denna lösning utan att kunna/veta var i vilken katalog samt i vilken dold katalog man ska leta i?
Denna lösning som Kalle52 kom med anser iallafall jag tillhör överkurs eller har jag fel?
Men löser det Raj-Rajs problem så är det ju bra.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem