Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live

Windows Live

Har ett problem med Windows Live. Fick det inte till att fungera och avinstallerade det för att installera om det igen men då får jag upp att jag redan har installerat Windows Messenger, Windows Live mail. Hur ska jag göra för att få det att kunna installera det igen?
Antal svar på detta inlägg: 67
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Nej, men denna tråden har jag startat och det handlar om att få vissa saker utreda inom datorområdet och inget annat. Har du inga svar på mina frågor så får du starta en egen tråd med dina inlägg.
DedaPera!

Tonen är rå men hjärtlig. "jigsaw" skojar.

Men nu håller "Raj-Raj" på med mitt recept.
Det är oslagbart. Jag har kört det i 20 år snart.

Men det går lika bra att köpa nya grejer eller lämna in datorn. Men det kostar
några tusenlappar varje gång.

Nackdelen med recovery är att man inte får glömma backup.

Jag har lagt allt av värde på Hotmails server. 7 Gigabyte. Gratis!!!!
Sorry Raj-Raj, leiake och alla som jag har "trampat" på en om tå

Annons
Var det någon som hade svar på mitt inlägg på föregående sida om uppgradering till win 7 på min dotters dator?
Raj-Raj, angående att installera win7 på en vista installation med en recovery partition
så är svaret enkelt

tar man och formaterar den partition som har Vista som C:
och installerar W7 så ligger recoverypartititionen kvar.

och jag förmodar att du även har skapat en recovery cd på den installationen
som du hade i Vista.

Uppgraderar du så , skriver du bara över Vista partitionen
om du inte väljer att använda hela disken, för då radderar du även recovery partitionen
Okej, jag kan välja både att uppgradera eller installera en helt ren version, vilken är bästa att installera då? Om jag väljer att köra en ren installation så rör jag ändå inte recovery partionen?
Kom på mig själv efter att skrivit det senaste inlägget att det går inte att köra en ren installation för då kommer jag ju inte åt övriga drivrutiner till ljudkort och grafikkort för det ligger ju i recovery partionen så då måste jag väl köra en uppgradering så finns de drivrutinerna kvar, eller tänker jag fel nu?
kör du en full installation , så får du hämta drivrutinerna hos din datortillverkare
och det får du i princip göra även vid en uppgradering.

så kolla på datorsidan om de har drivrutiner till W7
För det första: Sorry om jag trampade dig på tårna dedapera.

Raj-Raj
Jag körde en full installation av Win7 på denna datorn med Vista OEM på från början.
Stoppade in skivan och vid installationen så fick jag välja i vilken partion jag skulle lägga Win7.
Jag har alltså kvar OEM partionen så jag kan stoppa in recovery dvdn om jag vill och få tillbaka Vista igen.
Jag ändrade inte heller i Bios utan fick vid intallationen upp ett meddelande om att jag skulle trycka på en tangent för att köra ifrån dvdn.
Det enda krånglet som jag hade var med drivrutinerna till grafikkortet men det löste sig efter lite sökande.
Sen vet inte jag om förfarandet är samma på alla datormärken.
Jag få vänta med det på den datorn för jag har inte gjort en kopia på Recovery partionen som ligger i datorn. Vet inte riktigt hur jag ska göra den så jag får väl ta och ringa till HP oh höra med dem hur jag ska bränna en kopia på Recovery Partionen. Du vet kan hur jag ska gå till väga med det?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem