Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live

Windows Live

Har ett problem med Windows Live. Fick det inte till att fungera och avinstallerade det för att installera om det igen men då får jag upp att jag redan har installerat Windows Messenger, Windows Live mail. Hur ska jag göra för att få det att kunna installera det igen?
Antal svar på detta inlägg: 67
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

leiake!
Lägg dig inte i detta. Snälla du det bli bara värre !

Nu har jag inte levt med datorer sen barnsben eller när datorerna föddes men under den tiden som jag har använt datorer så har jag fått lära mig att använda program och funktioner till att avinstallera.
Sen har jag använt Revo med lyckat resultat fast väljer man nivå4a så rensar den rejält. Kommer det bara upp en massa sifferkommbinationer utan någon som helst text var dessa hör hemma så är det inte lätt att se vad man plockar bort.
Hur man än vrider och vänder på detta så har Raj-Raj problem och han blir INTE hjälpt av att någon hackar på honom.
Raj-Raj , om vi läser det du skrivit innan , så har du använt Revo uninstaller som ditt verktyg att avinstalera.

du har sen haft fullt upp att rensa i registret manuellt,
det är knappast ett effektivt sätt att ta bort avanserade programlösningar
som just Live är.

möjligen ett hjälpmedel om en naturlig avinstalation har klickat.
men då har ofta microsoft en lösning som kan hjälpa.

att hoppa in och försöka lösa en sittuation som denna , utan att vara vid din maskin, är som att leta en nål i en höstack.

men söker man på uninstall live så får du många som har haft detta problem
av en eller annan anledning, någon av dem kan vara dej till nytta.
om du har den tiden att lägga ned.
Ja du kalle52 det finns ingen sådan fil i min dator. Har sökt igenom hela datorn och det finns ej.
Annons
Denna tråd läggs nu ner för datorn håller på att göra en recovery till fabriksinställningarna igen.
Raj-Raj , frågor ??
i under lägg till och ta bort program, har du fler Live komponenter kvar där?
och har du några spår kvar av Live komonenter under start/program
och har du en katalog som heter Live , under din och de andras profil
om det finns flera.


/göcke

OK lycka till
Eftersom datorn tillhör min dotter så är det den enda utväg att göra så det blir lugn och ro i hemmet igen. Tack för alla tips men nu är tråden stängd för alltid och datorn blir frisk igen och alla blir nöjda och belåtna. Men jag har också Revo uninstall på min egen dator och kommer att fortsätta med detta utomordentliga avinstallationsprogram vad andra än säger för det har jag haft länge och litar på till 100%

Tack för mig!!!
Göcke, det fanns inga komponenter alls kvar som tillhörde Live överhuvudtaget i datorn alls. Allt var borta men ändå så envisades den med att det fanns kvar när man skulle installera om Windows Live.

Nu är det dåtid och datorn är snart klar för att börja om med installation av program igen. Bara att se glad ut och ta tag i den biten.

En annan fråga, jag har win 7 i min dator, kan jag installera det i min dotters bärbara dator eller har man bara rättighet att ha den installationen på en dator? Om det går, är det bara att uppdatera datorn när den är klar med recovery på Vista Home? Om man vid ett senare tillfälle vill köra en recovery på den igen så ligger väll Vista Home partionen kvar och man kan återställa datorn till den igen?

Tar det lång tid att köra en uppdatering och kan jag plocka bort Vista installationen efter att Win 7 är installerat på den?

Hoppas att någon hygglig själ kan ge mig snabba svar på dessa frågor.
"jigsaw 2009-11-25 10:41
leiake!
Lägg dig inte i detta. Snälla du det bli bara värre"

Har inte alla lika stor rätt att skriva här på Forumet eller... utan att bli påhoppade???
Bara undrar....
DedaPera, kan du vara vänlig att ta det i någon annan tråd för denna tråden har jag börjat och ditt ärende är lite fel här...
Förlåt så himla mycket Raj-Raj viste inte att du "ägde" Forumet

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem