Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live

Windows Live

Har ett problem med Windows Live. Fick det inte till att fungera och avinstallerade det för att installera om det igen men då får jag upp att jag redan har installerat Windows Messenger, Windows Live mail. Hur ska jag göra för att få det att kunna installera det igen?
Antal svar på detta inlägg: 67
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7

Raj-Raj

Man får inte installera Windows 7 på flera datorer (så har det väl alltid varit?)om man inte köpt "family Pack" eller vad den heter. Den fanns bara som engelsk version men såldes i Sverige och gällde för 3 datorer. Dock verkar det som den var i begränsad upplaga och är slutsåld.
Raj-Raj!

vet inte om jag missupfattat din fråga men tolka den som att du ville använda "din licensnyckel" och installera på din dotters dator.

Man får inte installera Windows 7 på flera datorer med samma licensnyckel (så har det väl alltid varit?)om man inte köpt "family Pack". Den fanns bara som engelsk version men såldes i Sverige och gällde för 3 datorer. Dock verkar det som den var i begränsad upplaga och är slutsåld.
Jag har en Packard Bell och jag har för mig att när jag startade den första gången så "sade" den åt mig att bränna en recoveryskiva. Eller så leta i systemfunktioner eller klicka upp hjälpen och sök på recovery eller nåt sånt. Hjälpen på denna datorn eller OP kanske jag ska säga är helt förträffligt. Det var skillnad på win98 där hittade man inte ett skit med hjälp och support på datorn.
Annons
Tar upp denna tråd igen, har nu fått rättsida på datorn och när jag körde en recovery på den så installerades någon version av messenger samtidigt. Om jag nu installerar Windows Live kommer den då att uppgradera messenger eller behöver jag först avinstallera den versionen som redan är installerad? Det är ju en äldre version som finns nu i datorn.
Prova och öppna den gamla messenger och klicka på hjälp brukar det väl heta. Sen trycker du på kolla efter uppdateringar. det brukar funka för programmet städar upp själv.
Men detta är väldigt mycket upa.
Börja inte krångla med att avinstallera igen. Varför ens uppgradera? Funkar det så är det ju kanon sen dom nyare versionerna suger hemskt tycker jag.
Behåll grejerna till MS kommer upp med rutor så att du måste uppgradera.
Tack för ett snabbt svar. Okej, jag låter det vara så får vi se när jag installerar Windows Live vad det säger då.
alltid kul att kunna hjälpa till.

Sida:
« 5 6 7


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem