Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

När jag gjorde bort mej

När jag gjorde bort mej

Är det någon som har några roliga episoder att dela med sej av till oss andra? Själv har jag bara det här vanliga tråkiga att man säger hej till personer som man tror man känner, men icke. Ös på nu folket med roliga grejer. Alla är ju inte roliga egentligen, för den som känner att man gjort bort sej. I efterhand kan det väl skrattas åt dom jobbiga "görabortsejgrejerna" också i och för sej. Kom igen nu. Var inte blyga.
Antal svar på detta inlägg: 59
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Leiake. Är det bara vi som sitter här och hänger. Har en känsla av att du är flera personer här inne.
Bambi!!
Jag hänger med lite då och då:)
Kan nästan garantera att leiake inte är flera personer här inne.

Natti! Nu ska jag äta risgynsgröt med kanel och socker, mjölk och ev. en liten smörklick.
Annons
Kan skriva om en grej jag var med om när jag var yngre och lite dummare än nu.

Vi var ett gäng med kompisar som campade på en camping.
En av mina kompisar hade fyllt år och fått en hårklippningsmaskin, batteridriven.

Naturligtvis skulle ju vi grabbar klippa av oss håret!
När det var min tur så blev det slut på ström i batterierna!!!!

Gissa om det var pinsamt och om vi letade batterier

Har säkert hänt fler och värre grejer än de men det är förträngt. För tillfället.
patrikke. Om jag var lite modigare så skulle jag helst raka av mej håret. Svetten rinner i nacken och det är ju ingen höjdare precis. Håret får växa lite till innan det är dax för mössa. Vintern är bra med mössa, då behöver man ju inte vara så fåfäng. Tack för att du skrev, nu fick jag lite ny energi. Fundera nu ordentligt så du kommer på fler grejer som har hänt. Jag tycker att vi alla behöver lite små solskenshistorier.
patrikke. Om du säger så, så ber jag leiake om ursäkt tusen gånger om. Vara elak är absolut inte min grej. Gröten får vänta lite. Det verkar som att natten väcker människorna. Det är väl inte fullmåne?? Då brukar jag spåra ur ungefär varannan gång. Inte så att jag ylar som vargarna, men kan bli lite knepig.
Apropå tidsstudier.
Då jag var ung så jobbade jag på Scania Bussar AB. Stod och skötte några maskiner där man klippte ut stora plåtar, 3x2 m, som skulle bli sidorna på bussen med fönster.
Det här skulle ju tidsstuderas naturligtvis, så jag fick en man med klocka och anteckningsblock bakom mig i ett par dagar. Sedan fick jag då ett nytt ackord, dvs ett pris på varje del jag producerade. Det var ju inte så högt trots att jag maskade så mycket som möjligt.
Jag beslöt mig därför att prova att lägga två plåtar ihop och köra dessa på en gång.
Detta funkade utmärkt i flera dagar, ända tills jag helt plötsligt upptäckte att tidsstudiemannen stom bakom mig, och hade gjort så en stund.
Inte bra och ackordet sjönk förstås.
Surt sa räven, eller den som gapar över mycket..... osv.
För länge sen gick jag och en kompis till stan vi gick längs huvudgatan i Trollhättan ,

Vi hade en häftig diskution om nåt som jag inte minns nu hur som hels mitt i samtalet hör jag ett PANG hmm jag gick in i en lyckstolpe , kände mig jätta dum och inte blev det bättre av att min kompis inte kunde sluta skratta det blev en pingsam kväll för mig Trollhättan är ju inte stort så några bekanta hade sett det hela
Hej söta Bea. Den episoden du beskrev var min pappa väldigt duktig på. Mamma berättade om sånt och pappa blev lika sur varje gång. En gång när mamma skulle gå och köpa en leksak till min hund som jag hade , på en bensinstation så hittade hon inte dörren. Efter en stund så upptäckte hon att hela huset var rivet. Det glömmer jag aldrig. Skrattar än idag fast det här hände i mitten på 70-talet.


Jag har även gått in i en glasdörr det va nästan värre då det hände i skolan ca 20 elever som gapskrattede men jag skrattade gott åt mig själv så det blev ingen långvarig effekt på den händelsen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem