Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

När jag gjorde bort mej

När jag gjorde bort mej

Är det någon som har några roliga episoder att dela med sej av till oss andra? Själv har jag bara det här vanliga tråkiga att man säger hej till personer som man tror man känner, men icke. Ös på nu folket med roliga grejer. Alla är ju inte roliga egentligen, för den som känner att man gjort bort sej. I efterhand kan det väl skrattas åt dom jobbiga "görabortsejgrejerna" också i och för sej. Kom igen nu. Var inte blyga.
Antal svar på detta inlägg: 59
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

rubriken säger ju en del När jag gjorde bort mej

den sköna värmen gör nog sitt till
Göcke! Jag älskar att göra bort mej. Har väldigt stor självironi. Driver mycket med mej själv. Det kanske beror på min storebror som aldrig kunde erkänna att han hade fel. Många tror ju att dom är helt felfria, tyvärr!
Nu är det verkligen dags att jag tar en liten kurs. Inte det där med att använda data. Mina kunskaper räcker för mina behov. Men rättstavning. Vad har jag gjort för att bli så usel? Jag som fick en 4 i svenska på skalan av 1-5. Just nu känner jag mej igen som en , nysvensk. Jag vill inte använda det ordet eftersom min mamma kom som flykting från Estland. Svenskbyggderna var det. Jag saknar hennes berättelser och tänk om jag hade varit lite mer tuff och frågat henne
så hade jag nog inte haft så många frågetecken kvar
Annons
Var i Budapest och skulle köpa jordnätter. Gick in i en liten mysig affär där en äldre dam jobbade. Jag frågade på engelska: "peanuts"? varpå hon spärrade upp ögonen och såg föraktfullt på mig..
jag förstod att hon inte fattade engelska.. jag visade storleken med tummen o pekfingret och sa: u know, small, tasty peanuts.. efter det ropade hon på en kollega som stod bakom på lagret. Vad bra tänkte jag, en som kommer och hjälper till som kan engelska. Ut kom en bastant kvinna och helt sonika tog tag i min arm och släpade ut mig. Jag fattade då verkligen ingenting. Ett par dagar senare träffade jag en svensk som bott i Ungern och förklare saken för honom och han kiknade av skratt. Då är det så att det ungerska ordet för kvinnans könorgan heter "pina" ..de uppfattade det hela som jag var ute efter prostituerade när jag frågade efter "pina´s" Jag funderade på att gå tillbaka till affären med en påse nötter för att visa dem vad jag menade, men det blev inte så.

Ha en bra dag i sommarvärmen! // Speedball
speedball. Där hade du tur som inte fick dej en riktig snyting.
>bambi< här finns lite info om Goth mycke som fatas men du kommer nog att förstå vad det är för nåt , jag är från lite äldre kategori av Goth 80 talet så det är mycke Sisters of mercy Siouxsie and the banshees osv

http://sv.wikipedia.org/wiki/Goth

Bea. Tack! Jag ska läsa så snart som möjligt. Undrar jag något så hoppas jag att jag kan fråga dej.
Jajamensan jag älskar att tjatra om musik

Jag glömde att skriva i solvärmen att mina största idoler är Pink floyd bättre finns inte ! Och dom är ju mer i Psykadelisk rock ganger om man nu måste sätta rubrik på musik
Bea! Pink Floyd hänger jag absolut med på. Finns ju så mycket bra musik när man börjar tänka efter. Hur lyssnar du på din musik? Stereo, Internet, I-Pod, I-Pad och vad nu allt heter. Har en "bergsprängare" men den törs jag inte starta. OK med hörlurar, men har inte hittat några som passar mina öron ännu. Gubben köpte trådlösa men det var lite knepigt för mej. Det här med laddning o s v.
>bambi< ja det gör det verkligen blues och annat gung the doors ligger mig oxå varmt om hjärtat ja som sagt det finns massor .

Jag har lagom högt ibland då jag vet att mina grannar har en lite dotter och behöver få sova dagtid oxå , nästan alltid har jag hörlurar jag har en mp3 och så har jag ju mobilens music player det räcker för mig

Vilken skiva/ låt med Pink floyd gillar du mest ?? Hmm kanske ska starta en tråd om pink floyd eller om favorit musik

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem