Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Wikileaks

Wikileaks

Men hallå.
Är det ingen som har åsikter om detta?

Sjävl tycker jag spontant att det är suveränt bra att avslöja allt "taskspeleri", men det kanske är kortsynt.
Självklart borde det här påverka mycket av utrikespolitiken tycker jag, och i synnerhet, det imperialistiska, kapitalistiska USA. Var det inte så man skrek -95 under Vietnamdemonstrationerna?
Nu kanske vi inte är Guds bästa barn. Att vi lutat oss mot Nato och USA i många år, borde inte vara någon nyhet, men ni som läser detta kanske tillhör någon ny, yngre oupplyst generation.
Hemliga flygfält, med hemliga flyg mitt i natten. Detta skedde för många år sedan och det finns mycket i mitt hemliga minne om detta.
Antal svar på detta inlägg: 62
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

PerAsk!

Nog har man sina funderingar om detta löjliga utspel. Minst sagt.
Varför avslöjar han detta. Är han snäll. Inte! Han vill tjäna pengar.

Men han har ingen nytta av pengar när han sitter i sin cell.

Dom hämnas på honom. Banhof fick strömavbrott. Våldtäkt. Amazon server
slängde ut honom. Australien, hans hemland, kallar honom skurk.

Jag tror personligen att han är en skurk.
nej men leiake, då.
Jag tror inte att han är en skurk, iaf inte från början.
Sedan ang våldtäkten så känns detta arrangerat. Kanske därför som det var en hel del tveksamheter och oklarheter i början. Jag tror USA fixade detta.
Sanningen ska fram ,varken på nätet eller annars !!
Annons
nu är du naiv fjällkobonde. Sanningen kommer aldrig fram och det här lär fortsätta.
Att släppa all denna information gynnar väl bara terroristnätverken......tror inte det gynnar nåt annat. Det blir nog livstids fängelse i bästa fall för dom som läckt när dom får tag i dom. Det måste väl vara landsförräderi......
Jag tror det kan gynna mer, men visst kommer det att ruska om lite innan allt återgår till det "normala".
Har man bara verktygen. Behöver man nog som grävande journalist inte gå särskilt djupt.
Att släpa all denna information visar hur falskt o korrupt världens ledande makthavare uppför sig och nästa svep från Wikileaks skall enligt förhandssnacket handla om Bankväsendet i världen - äntligen information som når över kvällstidningarnas tabliodnivå. Wikileaks borde få Nobelpriset i någon form!
Jag tycker det är helt suveränt att Wikileaks avslöjar spelet bak kulisserna. Med tanke på att samtliga dess höga herrar faktiskt är folkvalda så är det skrämmande. Tänk om vi vanliga knegare hade kunnat satt en hemligstämpel på saker som vi hade gjort fel. Det hade ju varit toppen! Nej, jag väntar med spänning på fortsättningen. Nu ska det ju komma avslöjanden som rör bankerna och deras affärer. Mycket intressant! Jag hoppas av hela mitt hjärta att Assange klarar sig. Så lägligt att han blev anklagad för våldtäkt. Men när har en våldtäktsmisstänkt efterlysts av interpol. Bara det visar väl på att det kanske inte så mycket handlar om våldtäktsmisstankar utan snarare ett försök att tysta en obekväm person.
Obs. Läs Fotnoten längst ned i artikeln. Vad ska man tro!
http://korta.nu/qekyu

Obs ! Aktuell artikel kan försvinna när nya artiklar strömmar in

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem