Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Wikileaks

Wikileaks

Men hallå.
Är det ingen som har åsikter om detta?

Sjävl tycker jag spontant att det är suveränt bra att avslöja allt "taskspeleri", men det kanske är kortsynt.
Självklart borde det här påverka mycket av utrikespolitiken tycker jag, och i synnerhet, det imperialistiska, kapitalistiska USA. Var det inte så man skrek -95 under Vietnamdemonstrationerna?
Nu kanske vi inte är Guds bästa barn. Att vi lutat oss mot Nato och USA i många år, borde inte vara någon nyhet, men ni som läser detta kanske tillhör någon ny, yngre oupplyst generation.
Hemliga flygfält, med hemliga flyg mitt i natten. Detta skedde för många år sedan och det finns mycket i mitt hemliga minne om detta.
Antal svar på detta inlägg: 62
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Ozzy!

Computer Sweden har livlig fantasi.

Men skall jag vara ärlig så går min fantasi åt samma håll. Undrar vad komma skall. Dom tar honom innan julafton.

Artikeln försvinner inte om du länkar specifik adress som du gjort. Det är bara
om du länkar till tidningens adress som det hoppar iväg.
Ozzy


Att det är ett skämt naturligtvis

"Vi använder Siprnet. Trots namnet lovar jag att inget sipprar ut. LP"

Tror knappast att amerikaner skulle associera "Siprnet" med att nåt skulle läcka ut............
Tror inte detta ändrar på saker och ting i grunden utan endast att makteliten blir än mindre transparent än vad den är idag. Korruption, ryggklappningar, skitsnack, mord och annat fortsätter i annan skepnad bara.

Är det någon som funderat över om allt som släppts verkligen är sant eller kan man tänka sig att det planterats en massa lögner i en del av alla dessa dokument? Det är ju ganska svårt att källgranska...
Annons
Det stavas Wikileaks och inget annat.

Nu har dom tydligen slängt ut dom på servern i Schweiz.

Hoppsan! Internet Explorer hittade inte www.wikileaks.ch
http://213.251.145.96 - ipadressen till Wikileaks - bara att kopiera och klistra in i webbläsaren.
Wikileaks är det bästa som hänt världen sedan jag föddes. Hihi....Assange borde få Nobels fredspris.

Men det kommer han inte att få, för norrmännen är USA´s lydiga lakejer. Som Sverige också börjar bli.

Om diplomatpost!

En gång på 90talet så var jag bjuden på en diplomatmiddag hos Sveriges ambassadör i Iran. Så länge som muslimerna fanns kvar på middagen så var det lungt och städat men när dom lämnade då blev det fest. Jag tror halva gänget som var där var alkoholister. Griseri! Lägg ner hela skiten.

USA är på dekens ekonomiskt. Människor, enskilda stater och staten USA är skuldsatta över öronen. Av USA´s tunga produktion så är merparten militär. Jag vet för jag har arbetat där som expert på produktion av ubåtar och hangarfartyg. USA måste hålla igång krig för att hålla igång hjulen. Utan krig ekonomisk katastrof och massarbetslöshet. Ska bli intressant att se om ett nytt Koreakrig blir av?

Att som Sverige gör just nu utrikespolitiskt lierar sig med USA tycker jag mest liknar brist på intelligens hos våra politiska ledare!! Eller kanske dom bara vill leka indianer och vita.

Så för era barns framtid stöd Wikileaks och liknande organisationer som försöker få fram sanningar.

pedhan!

Det man inte vet,det har man inte ont av.

Om folk skulle få reda på allt som försigår så skulle troligen panik utbryta.
Därför har Sveriges Riksdag ökat på insättningsgarantin till 1 miljon.

Annars rusar alla till banken och tar ut sina besparingar det första något
spöke visar sig.

Wikileaks är troligen ett sådant spöke. Det är inte bra.

https://www.insattningsgarantin.se/sv/
Sveriges makthavare idag, fjäskar för stormakten USA på samma sätt som de gjorde mot Nazityskland fram till 43, då plockades porträtten på Adolf ner.

Wikileaks avslöjande är väl bara en liten del av allt mygel och bedrägeri som makthavarna världen runt sysslar med.

USA kommer säkert, med eller utan det svenska rättsväsendets hjälp arrestera Julian Assange, och tysta honom för all framtid. Men hans berömvärda insats för fred och demokrati kan ingen ta ifrån honom.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sa-arbetar-wikileaks_5774577.svd
Dom tog honom innan julafton precis som jag gissade. Det går inte att
trampa statsmakterna på tårna. Han måste vara "korkad".

http://tinyurl.com/242sysa

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem