Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Wikileaks

Wikileaks

Men hallå.
Är det ingen som har åsikter om detta?

Sjävl tycker jag spontant att det är suveränt bra att avslöja allt "taskspeleri", men det kanske är kortsynt.
Självklart borde det här påverka mycket av utrikespolitiken tycker jag, och i synnerhet, det imperialistiska, kapitalistiska USA. Var det inte så man skrek -95 under Vietnamdemonstrationerna?
Nu kanske vi inte är Guds bästa barn. Att vi lutat oss mot Nato och USA i många år, borde inte vara någon nyhet, men ni som läser detta kanske tillhör någon ny, yngre oupplyst generation.
Hemliga flygfält, med hemliga flyg mitt i natten. Detta skedde för många år sedan och det finns mycket i mitt hemliga minne om detta.
Antal svar på detta inlägg: 62
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

PerAsk+ Kriklund!!

Wikileaks avslöjade ju att ambassaden i Moskva kallade Putin för Läderlappan
och Medevedev för Robin.

Det tycker jag var vågat. Undrar om den ambassadören är kvar i Russia.

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03990.jpg
Engelsk press skriver nu strax före förhandlingen

http://www.guardian.co.uk/media/2010/dec/09/deborah-orr-ju
lian-assange-wikileaks

Om det stämmer så är ju anklagelserne om sexbrott väldigt svaga.
Och det är en östrogenvarelse som skrivit artikeln. Dom brukar ju ta ställning för kvinnan i såna här mål-
pedhan ; hur kan Engelsk media veta vad som är sant eller falskt.

den problematiken måste vårt rätsväsen avgöra
och som alla vet så är ingen skyldig tills dom har fastälts.

hela köret ser mer ut som att många vill fiska poäng på två unga tjejers väl och ve. som tydligen även var sympatisörer med wikileaks som företeelse.
än att finna rättvisa.

Annons
Exakt Göcke,

Jag håller med, jag kan bara tyda artikeln så att advokaten till Assange har släppt delar av Assanges berättelse till tidningen för att redan innan förhandlingen skapa opinion för Assange.

Man är inte skyldig/oskyldig innan man dömts/frikänts.

Hoppas att det finns klara bevis så inga oklarheter uppstår. Mitt förtroende för att svenska domar alltid är korrekta har minskat sista tiden.

De flesta unga tjejer blir ju till sig både i skallen och trosan bara genom att få träffa kändissar så jag kan mycket tänka mig skeendet. Tänk bara att få skriva på sin Facebook sida. " Jag låg med Assange!!" Då blir man stor.

Du vill inte diskutera här varför du strök terrordiskussionen skicka ett mail och berätta så att jag förstår.



Vad som är rätt eller fel är inte våran sak att spekulera i
Jag är helt införstådd i att om herr Assange är oskyldig så kommer det fram
om han ställer upp med sin försvarare och inställer sig i rätten.

alla spekulationer om annat är helt irrelevant.
Göcke!

Om jag skulle bli anmäld för våldtäkt som jag vet att jag inte utfört så skulle
jag åka till England fort som f-n och gömma mig.

Nej! Jag skulle givetvis fara till polistationen och säga hallå. Vad är detta.
Jag är fullständigt oskyldig. Förhör mig så mycket ni vill. Vad har ni för bevis.

Åklagaren måste ju ha bindande bevisning, annars är hon ju snart ute ur leken.
Hon blir världskändis om har för lite kött på benen.

Terrortråden var kanske bäst att stoppa. Annars kanske dom bombar oss.
Göcke,

Tack för mejlet.

Jag respekterar din åsikt att det inte är din sak att spekulera i vad som är rätt eller fel. Jag respekterar din åsikt att dina egna spekulationer är irrelevanta.

Om du har en åsikt att det inte är rätt av mig att spekulera i rätt/fel, att mina spekulationer om en utgång är irrelevanta så har du överskridit dina befogenheter genom att inskränka min yttrandefrihet.

Jag förbehåller mig den egna rätten i det demokratiska landet Sverige mig själv rätten att diskutera rätt/fel, att spekulera i skeenden före innan det hänt.

Om jag har rätt/fel det kan bara framtiden utvisa.



Assange fri mot borgen av 2,1 miljoner kronor. Passet beslagtages.
Han får anmälningsplikt och husarrest.

Det händer mycket konstigt i denna värld. Men nu har han fått reklam så
det räcker och blir över. Han kommer inte att dö utfattig.
Nä han är inte fri än, domaren har dömt fri mot borgen men åklagaren har 2 dagar på sig att fundera på om han ska överklaga fram tills dess är han häktad.

Om åklagaren överklagar och han vinner så är Assange fortfarande häktad.

Rätt ska vara rätt.
pedhan!

Inte undra på att domstolarna ligger efter i sitt arbete. Det är ju rena
soppan alltihop.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem