Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Wikileaks

Wikileaks

Men hallå.
Är det ingen som har åsikter om detta?

Sjävl tycker jag spontant att det är suveränt bra att avslöja allt "taskspeleri", men det kanske är kortsynt.
Självklart borde det här påverka mycket av utrikespolitiken tycker jag, och i synnerhet, det imperialistiska, kapitalistiska USA. Var det inte så man skrek -95 under Vietnamdemonstrationerna?
Nu kanske vi inte är Guds bästa barn. Att vi lutat oss mot Nato och USA i många år, borde inte vara någon nyhet, men ni som läser detta kanske tillhör någon ny, yngre oupplyst generation.
Hemliga flygfält, med hemliga flyg mitt i natten. Detta skedde för många år sedan och det finns mycket i mitt hemliga minne om detta.
Antal svar på detta inlägg: 62
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

leiake - "Jag jämför Wikileaks med att någon snor en dagbok och läser upp den för alla anhöriga"....

Din jämförelse haltar... Det handlar det om att demokratiskt valda regeringar inte skall ljuga för sitt folk o inte om en personlig dagbok...
Topnotch!

Undrar om regeringar ljuger. Men dom talar oftast, inte om sanningen. Så mycket har jag förstått.

En intervju med en politiker på TV är ju rena rama "soppan". Man fattar inte
"skit". Dom bara svänger sig med konstiga ord.

- Kommer ni att sänka skatten för hemlösa pensionärer.
- Med tanke på Haiti så har pensionärer det bra i Sverige.
- Jag frågade om ni tänker sänka skatten.
- Pågående utredning som pågått i 14 år, visar att behovet inte finns.
- Kommer ni att sänka skatten??
- Inte under överskådlig framtid.
- Hur länge är det.
- Minst 50 år. Vi måste först reparera SJ.
leiake - Du får sätta Dig in i vad Wikileaks handlar om och talar om, annars är det liksom ingen idé med ett meningsutbyte.

Det Du skriver om i Ditt inlägg äger ingen som helt relevans.
Annons
kan man ha ett meningsutbyte , när det redan är härdsmälta????
och det som släpps är wikileaks cesurerat.
och sedan vinklas via mediakanaler.
kan man tro mer på dem än någon annan?????
och varför???
Topnotch!

Vi har så olika uppfattningar om detta ämne. Vi kan aldrig samsas.

Du är för Wikileaks. Jag är emot. Det är skvaller alltihop. Dom som är
i branschen har känt till allt detta i långa tider.

På en tidning finns det en ansvarig utgivare. Dom vågar inte skriva vad som
helst. Tryckfrihetsförordning bara på skoj. Det låter bra, men finns inte.

Titta på alla Forum. Skriver du något vulgärt, så blir du utslängd.
leiake

"Titta på alla Forum. Skriver du något vulgärt, så blir du utslängd"

Värkar inte som några ambassadörer blivit utslängda, själv om dom har skrivit mycket vulgärt !
Herrejisses...det är fullständigt hopplöst....
Wikileaks. Har jag rotat igenom,men ingenting om "Mutgöteborg" dom har missat det!!
hmmm...svårt att veta bara om "Mutgöteborg" verkligen finns eller om det är censurerat av tv & tidningar. Varför skall man tror på det?....
leiake skrev

"Jag jämför Wikileaks med att någon snor en dagbok och läser upp den för
alla anhöriga."

Du blandar ihop privata saker med saker som av folket valda politiker uträttar och säger i sitt arbete. Två helt skilda saker.

När jag på TV ser vår statsminister komma ut från ett möte med USA´s president så vill jag inte bara se dom leende skaka hand med varanda efter mötet jag vill faktiskt kunna följa deras samtal i direktsändning ungefär som man kan se från vår riksdag.

Varför skall förhållande till främmande makt vara hemligstämlat i fredstid?

Wikileaks är en bit på den vägen.

leiake skrev

"Jag jämför Wikileaks med att någon snor en dagbok och läser upp den för
alla anhöriga."

Du blandar ihop privata saker med saker som av folket valda politiker uträttar och säger i sitt arbete. Två helt skilda saker.

När jag på TV ser vår statsminister komma ut från ett möte med USA´s president så vill jag inte bara se dom leende skaka hand med varanda efter mötet jag vill faktiskt kunna följa deras samtal i direktsändning ungefär som man kan se från vår riksdag.

Varför skall förhållande till främmande makt vara hemligstämlat i fredstid?

Wikileaks är en bit på den vägen.

Om Neteller jo jag vet att dom är anslutna till MCard, jag har redan konto där men inte deras kort. Tyvärr kan jag inte klara mig utan MCard/Visa, vägrar att gå tillbaka till kontanthantering. Men jag har ändå tänkt att skippa Nordea och ICA bank för att dom är dåliga helt enkelt och dyra så gör jag det nu så blir det samtidigt en protest.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem