Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live

Windows Live

Jag kan inte logga in på Windows Live Messenger 2011 eller Windows Live Mail 2011 utan får felkod: 800488eb, någon som har en lösning?
Antal svar på detta inlägg: 90
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Challe!

Fel av mig. Men här är något.

"Solution to the 800488eb error is to uninstall Windows live 2011
Then install any version other than 2011
Then, open MSN.
Or just delete the System32 folder in the Windows folder. But then you wont do any chatting for a while :"
Hittade denna sida, http://windowslivehelp.com/thread.aspx?threadid=f82d82bb-c940-4b9e-893e-fb6ee90f
712a
Ja du falumusen, gissa hur många gånger jag har varit på den sidan och skrivit!!!

Det är någon av de 83 viktiga uppdateringar som Microsoft har skickat ut som felet ligger i. När jag hade installerat service pack 1 och 2 så var det inga problem att få det till att fungera men när jag hade installerat dessa 83 viktiga uppdateringar så slutade det att fungera. Jag ska avinstallera en efter en nu och se vilken det är.
Annons
Finns det verkligen här på forumet som kör Windows Vista och har fått problem med Windows Live Essentails när de har installerat alla viktiga uppdateringar från Microsoft som jag har fått att det inte går att hämta mail i WIndows Live mail utan får felkod 0x800488EB och kan säga vilken uppdatering det är som stoppar programmet???
Challe kan du släppa låsningen ett tag till uppgraderingarna.

ställ dig frågan om det kan vara live versionen som har ökat på inloggnings säkeheten och det är det som stoppar din inloggning. av någon anledning.
det har nämligen i dagarna kommit ut en sådant val för användarna.

felkod: 800488eb har att göra med att inloggningen inte fungerar och nämns i så många samanhang att en urskiljning på vad du har gämfört med en installation som fungerar har är kanske det som ger dig hjälp på vägen.

jag är villig att hjälpa dig. men jag kör inte på i blindo

nu vet jag att du kör Vista/sp2 + alla uppgraderingar?
kör du silverlight ?
Java?
Flasch??
och Vista i 32bitars mod??
vilket Virusskydd och brandvägg är aktiverat.??

själv kör jag just nu Vista Ultimate + sp2 på en dator som fungerar, men har inte extra säkerhetsinloggning och
windows live messenger
version 2011 (build 14.4.3502.922)

Göcke: Jag har formaterat om datorn och har bara installerat Service Pack 1 och 2, senaste JAVA installationen, Silverlight version 4.0.50401.0 och Adobe Flash Player 10 ActiveX.

Jag har Vista 32-bitars och Microsft Essentails Security 2.0 och Windows egen brandvägg

Jag vet inte riktigt vad du menar med extra säkerhetsinloggning? Jag har installerat Windows Live Essentails 2011 genom Windows Update.
Kolla om det inte är KB2454826 som är boven. Avinstallera den och då funkar Windows Live Mail igen. Stäng av den automatiska uppdateringen för att förhindra att denna patch återkommer

Hämtat ur ett annat forum där samma probelm dryftas.
Tar mig friheten att lägga in en kopiering av följande dialog från annat forum i denna fråga.
Citat;
Nu har jag hittat en webbsida som beskriver problemet. Det är KB2454826 som är boven. Jag har avinstallerat den och då funkar Live Mail igen. Jag antar att jag måste stänga av den automatiska uppdateringen för att förhindra att denna patch återkommer, men den som äger datorn är mycket ovan och klarar säkert inte manuella uppdateringar så det är ett problem kvar att lösa. Mer information finns

http://forums.cnet.com/7723-19169_102-513561.html.

Ser ut som Du har helt rätt när man läser vad som skrivs på nätet För att stänga av uppdateringen så att den inte installeras gör Du följande: Start / Windows Update. Klicka på Sök efter uppdateringar. När uppdateringen KB245826 visas i fönstret högerklicka på den och välj Dölj uppdateringen. Nu kommer den inte att installeras, inte ens via automatiska uppdateringar.
Slut citat.
Inte vet jag om detta hjälper. Men 'ändå ett försök
Jag kan inte hitta den uppdateringen skulle vara installerad i min dator.
det är en gammal KB och den skall inte finnas med

Challe kan du
logga in på msn och hotmail från webben?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem