Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live

Windows Live

Jag kan inte logga in på Windows Live Messenger 2011 eller Windows Live Mail 2011 utan får felkod: 800488eb, någon som har en lösning?
Antal svar på detta inlägg: 90
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Glömde en sak, jag ringde till Elgiganten tidigare idag och frågade just om man skulle installera i en viss ordning och fick till svar att det kvittar vilken ordning man installerad in programmen sa killen till mig.
Du har hängt upp dig mycket på detta med drivrutiner, alla drivrutiner till min dator finns på recoveryn fick jag besked av Elgiganten.

Vad det sedan gäller validering (om jag förstår dig rätt) så är även min nyckel till Microsoft Home Premium inbakad i recoveryn och jag validerar inte den alls.

När jag kör in min recovery så återställs datorn till samma som när den var nyköpt.
Får jag be dig om en tjänst, kan du kolla en gång till åt mig vilka filer jag ska ladda ner på HP support så checkar jag av dem igen.

Vill bara se om du hittar någon annan fil som jag har missat. Du kan gärna maila mig alla filer som du hade hämtat för min dator, HP Pavilion Entertainment dv9740eo
Annons
Jag har nu installerat in i den ordning som jag skrev innan och nu installerade jag Windows Live Essentails 2009 och deta fungerar till 100% men installerar jag sedan in den frivilliga uppdatering av Windows Live Essentails 2011 så fungerar det inte igen.
Tycker mig känna igen det här problemet, tror jag haft nåt sånt för länge sedan. Ta bort WLE, ladda ner Windows clean up och kör det och ladda ner WLE igen o kör det.
Läste även på ett annat forum om någon som hade ett likartat problem där det nämndes att wlcomm.exe kan vara boven i dramat.
Challe!

Här är lite av varje att prova.

http://tinyurl.com/69m8ulx
nu kom svaren, vi är inte tankeläsare.

i ett av dina inlägg skrev du att det fanns fler program som inte fungerade
vilka alla sådana var det?

vad är gemensam nämnare för att de inte går att använda ??

att det inte går att logga in på ?
även när du kan surfa på nätet?

om din dator är från 2007 så finns det på wirelees sidan filer från 2008 osv
en del andra har tillkommit 2009 osv
det var det jag bad dig att kolla
om du behöver dem
beror på om du har äldre versioner idag från recoveryskivan.
att du skulle testa hp-sidan , var ett förslag i all välmening, kostar väldigt lite och ger snabba svar.
Challes och min variant skiljer sig i att jag aldrig instalerade WLE2009
bortsett från datormodel
De program som inte gick att uppdatera var O&O Defrag för det stod att jag inte hade någon internetuppkoppling fast att jag hade det och det var samma felmeddelande som kom upp på WLM 2011.

När det gäller HP-sidan som jag skrev i ett tidigare inlägg så vet jag inte vilka filer jag skall ladda ner och då experimenterar jag inte i blindo. Det var därför i alla välmening jag frågade om du ville kolla upp och maila över till mig vilka filer jag skall hämta i så fall. Recovery skivan är ju från det år datorn var ny och jag köpte den 2008 men jag vet inte vilket år recovery partionen är från.
om du avinstallera WLE som Sofus tipsar om

för det som skiljer din och min installation åt ser ju ut att vara att jag tog WLE2011 dirrekt från microsoft som leiake länkar till

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem