Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live

Windows Live

Jag kan inte logga in på Windows Live Messenger 2011 eller Windows Live Mail 2011 utan får felkod: 800488eb, någon som har en lösning?
Antal svar på detta inlägg: 90
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Göcke: jag klickade på HP uppdateringar som jag har som en ikon och sökte men då får jag upp att jag har de senaste drivrutinerna och program. Är du detta du menar jag skulle testa?
nej gå till HP och kolla specifikt på din dator
Okej, jag ska kolla detta under förmiddagen och återkommer. En sak till, det är en HP Pavilion Entertainment PC och det står under dv9700 så jag undrar vilken jag skall välja på HP för det finns ju en hel del på just den modellen, vet du vilken det är?
Annons
kolla på etiketten där serienumret står så brukar det stå en modellbeteckning där. Den kan vara helt annorlunda än dv9700
Någon som vet ett telefonnummer till HP+s support för jag vet inte vilka filer jag skall hämta till min dator.
Jag hittade ett gammalt nummer. Du kan ju kolla upp detta. Men det kostar skjortan per minut. Ha frågorna uppskrivna i för väg.

HP Support Ljusdal
09000-1080080
Jag pratade med en kille som hette Emil..
Kan någon förklara för mig detta, jag installerade 2009 års version av Windows Live Essentails innan jag har installerat något service pack och det funkar till 100% men jag kan inte installera Windows Live Essentails 2011 innan jag har installerat Service Pack 2???

Installerar jag sedan Service Pack 2 så ger jag mig f...n på att det inte funkar igen.
Finns det någon hygglig själ här på forumet som har Vista Home Premium och som kan köra Windows Live Essentails 2011 när både Service Pack 1 och 2 är installerade plus alla andra viktiga och frivilliga uppdateringar är gjorda?
Challe , vi vet att du är ute efter en snabb lösning, men kan du inte förklara i vanliga termer hur det går när du redan gör saker .
du har kollat HP , vad hände ??
du ringde HP, Vad hände ??
Vilken model var det du hade (och som står skrivet under datorn)
talar du om det , kan vi hjälpa till att söka på din specifika datormodell osv
om ett liknande problem finns.

Felsökning är en radda händelser som man inte kan hoppa över om man skall ringa in problemet.


en annan konstighet är att du tydligen hoppar över sp2 läget
skall det vara någon ordning laddar du in
recoveryn / drivrutiner/ validerar/ reggar Office om du har det/sp1 sen sp2 och alla uppgraderingar till sisst
Windows Live Essentails 2011
tydligen har du lekt med både det ena eller andra innan.

och med mitt facit i hand efter dagens test som jag kört, så fungerar det på Vista Home Premium , jag körde in allt enligt det ovan och det är klockrent på en pavillon dm3
Jag har installerat precis i den ordningen som du skrev. Vidare så betalar jag inte de hutlösa priser som HP begär för ett telefonsamtal.Vidare så har jag inte Office eftersom det finns gratisversioner som är precis lika bra (Open Office). Jag har alla de uppdateringarna redan i min recovery som finns på HP support så där var inget att hämta till min dator som jag inte har. Vidare så har jag inte hoppat över SP 2 utan den installerades direkt efter SP 1.

Jag har en HP Pavilion Entertainment 9740eo.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem