Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live

Windows Live

Jag kan inte logga in på Windows Live Messenger 2011 eller Windows Live Mail 2011 utan får felkod: 800488eb, någon som har en lösning?
Antal svar på detta inlägg: 90
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9

Okej, jag får testa det i morgon för nu ger jag f...n i detta mer i kväll.
bara en kort fråga, kör du utan användarlösenord i vista
Jag kör med lösenord eftersom jag har ett privat nätverk mellan min stationära och laptopen
Annons
oki, lycka till
Sagan har fått ett lyckligt slut, kom precis hem från jobbet och startade upp laptopen och det kom en uppdatering av WLM 2011 och jag tänkte att det får bära eller brista jag kör den och tro det eller ej men det fungerade efter 5-6 recovery körningar av laptopen så nu är det bara resten av programmen som skall installeras också.

Göcke: Alla de uppdateringar från HP som du sa jag skulle hämta på HP´s sida kom som valfria uppdateringar så det är den senaste versionen på alla drivrutiner också

ÄNTLIGEN!!! för all hjälp här men det löste sig själv till slut efter mycket elände och svordomar men jag vet inte vad felet bestod av egentligen!!!

Nu kan jag vara nöjd med mig själv!
Challe
kan bara gratulera till att du fått igång det
bra att du har igång även HP uppgraderingarna
så slipper du de bekymren med.

WLM 2011 uppgraderingen , vilken kb hade den ??
det kan ju hjälpa andra att veta det
Ja, det var KB2434419 och den uppdaterade WLM 2009 till WLM 2010 så det är väl den som brukar ligga i Windows update!

Challe, så här stog det i oktober på microsoft , jag har översatt engelskan , kan vara fel nyans, men den visar i stort på vilken väg man skall gå för att få WLM2011
Som ni kanske har hört, har Windows Live Essentials 2011 släppts. Det kommer att finnas tillgänglig via Windows Update (WU) under de kommande veckorna, med start 19 oktober. Denna uppgradering av programvara kommer bara att erbjudas till användare som har aktiverat uppdatera via Microsoft Update. Mer information om Windows Live Essentials 2011 och varför du vill ha det, klicka här.

Windows Live Essentials 2011 kommer att erbjudas som en rekommenderad uppdatering för användare som har någon av Windows Live-installerad programvara produkter, annars kommer det att erbjudas som ett tillval Update. Om du har konfigurerat datorn att automatiskt hämta rekommenderade uppdateringar så kommer det att hämtas automatiskt. När hämtningen är slutförd, kommer WU meddela dig om tillgängliga uppdateringar, och du kan börja uppgraderingen. Det kommer inte att installeras automatiskt.

Windows Live Essentials 2011 kommer att erbjudas genom WU för Windows 7 och Windows Vista-datorer SP2. Om du inte har uppgraderat till Windows Vista Service Pack 2 så skulle detta vara en bra tid att ta hand om denna uppgift. Observera att du kan behöva installera andra uppdateringar och Service Packs för Windows Vista innan WU kommer att erbjuda Service Pack 2 för installation. Windows Live Essentials 2011 kan inte installeras på Windows XP-datorer.
KB2434419 är just den uppgradering som de pratar om i den texten
den är förhållandevis stor att ladda hem. så man får den ju inte med det samma.
Jag skrev visst fel i mitt sista inlägg, givetvis så uppdaterade den till 2011 och inte 2010!!!

Sida:
« 7 8 9


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem